Skoda podała ceny Octavii IV generacji. Nie są one niskie.
Nowa Octavia to auto większe od poprzednika. Nadwozie ma teraz 4689 mm długości oraz 1829 mm szerokości. Rozstaw osi to 2686 mm. Dzięki temu bardziej obszerne jest wnętrze.
Skoda Octavia IV
Octavia to pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym.
Octavia otrzymała pięciogwiazdową ocenę w teście Euro NCAP, to zasługa m.in. wyposażenia w układy asystujące kierowcy. Wśród wielu z dostępnych systemów, po raz pierwszy w samochodzie Skody zastosowano Asystenta Unikania Kolizji, który aktywnie zwiększa kąt skrętu w przypadku zagrożenia zderzeniem z dowolnym obiektem na drodze. Nowością jest także system Exit Warning, który informuje kierowcę otwierającego drzwi samochodu o osobach lub obiektach zbliżających się z tyłu.
Skoda Octavia IV
Nowa Octavia w każdej wersji oferuje bogate wyposażenie obejmujące m.in: reflektory główne i tylne światła LED, system bezkluczykowego uruchamiania silnika KESSY GO, 2-ramienną skórzaną kierownicę, klimatyzację Climatic, elektromechaniczny hamulec postojowy, systemy bezpieczeństwa Front Assit, Lane Assist oraz Driver Alert - system wykrywający zmęczenie kierowcy, Radio Swing (8,25'', 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych), Hill Hold Control - wspomaganie ruszania pod wzniesienia, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem 4,2'', system Smartlink oraz Bluetooth.
Ceny nowej Skody Octavii będą zaczynały się od 82 200 zł. Na tyle wyceniono wersję specjalną Active, która dostępna jest wyłącznie z najsłabszym w gamie silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM. Tyle tylko, że takiego samochodu w salonach jeszcze nie ma, pojawi się później w ciągu roku.
Skoda Octavia IV
Obecnie najtańszą wersją, którą można zamówić, jest Ambition w połączeniu z silnikiem 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM, którą wyceniono na 94 750 zł. Najtańszy diesel (2.0 TDI o mocy 115 KM, również Ambition) kosztuje już 102 200 zł.
Jeszcze więcej trzeba zapłacić za samochód z przekładnią DSG. 116 110 zł to cena Octavii 2.0 TDI o mocy 150 KM, jest to jedyny silnik, który można połączyć ze zautomatyzowaną skrzynią biegów.
Dopłata do lepiej wyposażonej wersji Style to 10 tys. zł, a do nadwozia kombi - 4 tys. Obecnie cennik zamyka kwota 130 050 zł (2.0 TDI, DSG, Style, kombi), ale już wiadomo, że będzie znacznie drożej - wciąż nie wyceniono np. wersji hybrydowych, które mają mieć 204 KM mocy...