Czesi zaprezentowali właśnie odświeżoną Octavię III generacji. Jakie nowości zafundowano autu w połowie cyklu produkcyjnego?
Zmiany w stylistyce ograniczyły się do pasa przedniego. Sprzedażowy hit z Mlada Boleslav doczekał się zupełnie nowych reflektorów, świateł przeciwmgłowych i zderzaka. Przednie lampy są teraz dwudzielne i przypominają trochę te znane z poprzedniej generacji Mercedesa klasy E.
Skoda Octavia po liftingu
W przeciwieństwie do obecnego modelu, oświetlenie główne wykonano w całości w technologii diodowej. Każda z przednich lamp otrzymała charakterystyczny diodowy pas świateł do jazdy dziennej. Styliści przemodelowali również wzory obręczy kół (rozmiary od 16 do 18 cali).
Skoda Octavia po liftingu
Na pierwszy rzut oka kabina nie różni się od tej w wersji sprzed liftingu. Nowe funkcje zyskały systemy info-rozrywki, rozszerzono też listę wyposażenia opcjonalnego, na której znajdziemy teraz m.in. asystenta jazdy z przyczepą czy adaptacyjne zawieszenie DCC. Zmodernizowana Octavia może się też pochwalić nowymi rozwiązaniami z zakresu „simply clever”. Należą do nich m.in. uchwyty na butelki ułatwiające ich odkręcanie, składane stoliki w oparciach przednich foteli czy programowalny kluczyk (zapamiętuje spersonalizowane ustawienia poszczególnych kierowców).
Skoda Octavia po liftingu
Paleta jednostek napędowych obejmuje silniki o mocach od 84 KM do 184 KM. Zakres pojemności waha się od 1,0 l (TSI) do 2,0 l (TDI). W ofercie, tak jak do tej pory, będą dwusprzęgłowe przekładnie DSG i sześciu i siedmiu przełożeniach. Auta z benzynowym 1,8 l TSI i wysokoprężnym 2,0 l TDI będzie można zamówić z napędem 4x4.
Zamówienia na nową Skodę Octavię w odmianach sedan i kombi będzie można składać już w przyszłym miesiącu. Auta trafić mają do nabywców w początku przyszłego roku. Debiut w polskiej sieci dealerskiej zaplanowano na marzec.