Na salonie w Genewie Skoda oficjalnie zaprezentowała nową najmocniejszą wersję Octavii. Pojazd ten nosi nazwę Octavia RS 230.
Skoda Octavia RS 230
Zwiększona o 10 KM moc to niejedyny atut tego pojazdu. Samochód przeszedł również zmiany stylistyczne. Do standardowej stylistyki RS dołożono pakiet Black, w skład którego wchodzą: czarne listwy wokół okien, polakierowana na czarno ramka grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe.
Skoda Octavia RS 230
Wzrok przyciągają również 19-calowe felgi o wzorze „Xtreme”, zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych.
Czarne wnętrze Skody Octavii RS 230 zostało ozdobione czerwonymi akcentami, a o właściwie trzymanie boczne dbają sportowe fotele RS z elektryczną regulacją. Obicia siedzeń wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej, przeszytej czerwonymi szwami.
Skoda Octavia RS 230
Skoda Octavia RS 230 otrzymała także trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS.
Skoda Octavia RS 230
Pod maską Octavii RS 230 pracuje dwulitrowy silnik benzynowy TSI o mocy 230 KM. Pozwala on na osiągnięcie 100 km/h w przypadku w 6,7 s (liftback). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W standardzie RS 230 wyposażona jest w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, ale opcjonalnie silnik może współpracować także z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG (z możliwością ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy).
Skoda Octavia RS 230
Całkowitą nowością w Skodzie jest elektronicznie regulowana mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi. Zaletą tego rozwiązania jest, że w razie utraty przyczepności jednego koła, 100 proc. momentu obrotowego może trafić na drugie koło, co niemal eliminuje problemy z trakcją. Podobnie jak model RS, Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy.
Skoda Octavia RS 230
Skoda Octavia RS 230 seryjnie wyposażona jest w system wyboru profilu jazdy (Performance Mode Selection). Do wyboru są cztery profile jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; na przykład w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic.
Radioodbiornik wyposażono w interfejs Bluetooth. Urządzenie to można obsługiwać także z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej.
Skoda Octavia RS 230 jest oferowana w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v”.