Skoda zaprezentowała gruntownie odświeżoną Octavię RS. To najszybsze auto w dotychczasowej historii modelu.
Samochód może się pochwalić gruntownie zmodernizowanym pasem przednim. Nowe są nie tylko reflektory główne ale też zderzak z powiększonymi wlotami powietrza o strukturze plastra miodu. Z tyłu, oprócz nowego zderzaka z czarnym dyfuzorem i podwójnego zakończenia układu wydechowego, znajdziemy też – lakierowaną w kolorze nadwozia – lotkę tylnej klapy. Auto oferowane będzie na 17-calowych obręczach ze stopów lekkich (opcjonalnie 18 i 19 cali). Wyposażeniem standardowym są m.in. lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.
Skoda Octavia RS
Skoda OCtavia RS doczekała się kilku poprawek technicznych. Samochód zawieszono o 15 mm niżej, o 30 mm zwiększył się rozstaw tylnych kół. Dodatkowe 10 KM wykrzesano z benzynowego silnika 2,0 l TSI, który oferuje teraz 230 KM i 350 Nm osiągane w zakresie 1500-4600 obr./min. W tej odmianie samochód napędzany jest na przednią oś. Klienci mają do wyboru sześciostopniowe ręczne lub zautomatyzowane (DSG) przekładnie. Zmodernizowana Skoda Octavia RS 2,0 TSI osiąga setkę w 6,7 s i przyspiesza do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Skoda Octavia RS
W cennikach, jak do tej pory, znajdzie się też wysokoprężny 2,0 l TDI. Motor rozwija 184 KM i – generowany od 1750 obr./min. – maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,9 s. Prędkość maksymalna to 232 km/h.
W tej odmianie standardem jest napęd na przód i ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów. Dla bardziej wymagających przewidziano odmianę 4x4 z sześciostopniową przekładnią DSG.