chceauto.pl
x
Skoda Octavia RS. Polskie ceny!

Skoda Octavia RS. Polskie ceny!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-10-12
Skoda rozpoczyna sprzedaż w Polsce Octavii RS. Po raz pierwszy będzie można wybierać spośród trzech układów napędowych. Na początek w ofercie znajdzie się Octavia RS z silnikiem benzynowym oraz Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Niebawem dołączy do nich również wariant z silnikiem wysokoprężnym.

Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS
Octavię w wersji RS charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu wersji liftbacka czarne są także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.

We wnętrzu Octavii RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki.

Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS
Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.

W standardowym wyposażeniu Octavii RS znajduje się Virtual Cockpit z dodatkowym układem sportowym oraz wybór trybów jazdy. W wariantach RS występują również wszystkie systemy wspomagania kierowcy dostępne dla gamy modelu OCTAVIA czwartej generacji. Należą do nich nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist), system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) i system ostrzegania o ruchu lokalnym (Local Traffic Warning).

Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS
Wyposażenie standardowe obejmuje również progresywny układ kierowniczy oraz sportowe zawieszenie, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, nieustannie zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym. DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami. Zmian dokonuje się za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w wersji OCTAVIA RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.

W czwartej generacji Octavii RS po raz pierwszy wybierać można spośród trzech różnych układów napędowych. Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 180 kW (245 KM) i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Ponadto model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Silnik 2.0 TDI osiąga 147 kW (200 KM) i zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja.


Skoda Octavia RS. Polskie ceny! - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Octavia RS. Polskie ceny!Skoda Octavia RS. Polskie ceny!Skoda Octavia RS. Polskie ceny!Skoda Octavia RS. Polskie ceny!Skoda Octavia RS. Polskie ceny!

Zobacz także

Skoda Octavia RS 2025 - Czy samochód może mieć za dużo mocy?

Skoda Octavia RS 2025 - Czy samochód może mieć za dużo mocy? 2025-04-02

Skoda Octavia raczej nie kojarzy się z ciekawym samochodem - głównie jest to po prostu narzędzie do przemieszczania się od punktu A do punktu B. Wyjątkiem jest jednak wersja RS, która jest czymś wyjątkowym nie tylko w gamie Skody, ale i ogólnie na...
Skoda Octavia Business Edition. Nowość

Skoda Octavia Business Edition. Nowość 2024-09-18

Skoda systematycznie zwiększa gamę wersji wyposażeniowych Octavii. Niespełna miesiąc temu w cennikach pojawiła się wersja najtańsza, czyli Essence oraz najdroższa, czyli RS. Teraz gama poszerza się o wersję limitowaną Business Edition, którą...
Skoda Octavia Essence i RS. Polskie ceny

Skoda Octavia Essence i RS. Polskie ceny 2024-08-24

Skoda Octavia IV debiutowała w 2019 roku, a w lutym 2024 roku została poddana modernizacji. Trzeba zauważyć, że auto ma już solidny staż rynkowy, a jest zaskakująco rzadkim, jak na popularność poprzednich generacji, widokiem na polskich drogach.
Test: Skoda Octavia RS – ile sportu, a ile zwyczajnej praktyczności?

Test: Skoda Octavia RS – ile sportu, a ile zwyczajnej praktyczności? 2024-03-02

Skoda Octavia na dobre zadomowiła się na światowym rynku i jest na nim obecna już od ponad 28 lat. To samochód, który od początku doceniany był przede wszystkim za uniwersalną praktyczność, którą oferował w przystępnej cenie. Zawsze był to...
Skoda Octavia po liftingu. Pierwsze zdjęcia

Skoda Octavia po liftingu. Pierwsze zdjęcia 2024-02-14

Skoda Octavia IV generacji debiutowała w 2019 roku i do dziś przetrwała na rynku w formie praktycznie niezmienionej. Ale to już przeszłość, Octavia została wreszcie poddana kuracji odmładzającej.
Skoda Octavia po liftingu. Pierwsze szkice

Skoda Octavia po liftingu. Pierwsze szkice 2024-02-07

Skoda Octavia to jeden z bestsellerów czeskiej marki. Octavia powróciła na rynek w 1996 roku i od tamtej pory z salonów wyjechało ponad 7 milionów egzemplarzy tego modelu. Obecna, czwarta generacja debiutowała w listopadzie 2019 roku, a więc wkroczyła...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS