Na salonie w Genewie zadebiutuje oficjalnie nowa Skoda Octavia Scout. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, uterenowione auto będzie oferowane wyłącznie jako kombi.
Samochód wyróżnia się czarnymi plastikowymi zderzakami i nakładkami ochronnymi na błotniki oraz progi. Z kolei w kolorze srebnrym pomalowano - również plastikowe - osłony: silnika i podwozia z tyłu.
Skoda Octavia Scout
W porównaniu od klasycznej Octavii znacznie, bo o 33 mm, podniesiono zawieszenie, dzięki czemu wzrósł prześwit. Wyższe zawieszenie oznacza znacznie lepsze możliwości terenowe, poprawiono nie tylko kąt rampowy, ale również kąty natarcia i zejścia, przy czym dokładne dane nie zostały jeszcze ujawnione.
Standardowym wyposażeniem są 17-calowe felgi aluminiowe. We wnętrzu znajdziemy pokrytą skórą, wielofunkcyjną kierownicą, którą zaprojektowano specjalnie dla wersji Scout.
Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia Scout posiada napęd na cztery koła zrealizowany za pomocą sprzęgła typu Haldex, przy czym zastosowano najnowszą wersję tego systemu, piątej generacji. Działa ona jeszcze szybciej niż poprzednie, w zasadzie nie dopuszczając do poślizgu kół. Producent zapewnia, że nowa Octavia Scout cechuje się o 25 proc. lepszą przyczepnością niż poprzednia generacja tego pojazdu.
Wybór jednostek napędowych w Octavii Scout ograniczono do trzech silników - dwóch wysokoprężnych i jednego benzynowego. Szczegóły oferty silnikowej nie zostały jeszcze ujawnione, poznamy je podczas genewskiej premiery.
Oczywiście, przy tych wszystkich offroadowych atrybutach trzeba pamiętać, że Skoda Octavia Scout nie jest samochodem terenowym. Napęd 4x4 z układem Haldex i podniesione zawieszenie umożliwią bezproblemowy dojazd np. zaśnieżoną drogą pod wyciąg narciarski lub do domku letniskowego, ale nie należy się spodziewać niczego więcej.