Skoda zaprezentowała ostatniego członka odświeżonej rodziny Octavii – model Scout.
Podobnie, jak kombi, liftback i pokazana ostatnio Octavia RS, Scout może się pochwalić przeprojektowanym pasem przednim z nową maską, zderzakiem i reflektorami. Podobnie, jak do tej pory, auto wyposażone jest w komplet plastikowych osłon chroniących nadkola, progi oraz przewody (hamulcowe i paliwowe).
Skoda Octavia Scout
Octavia Scout ma zwiększony o 30 mm prześwit (w stosunku do kombi) i standardowo oferowana jest z napędem na obie osie (sprzęgło wielopłytkowe w kąpieli olejowej). Standardem są też elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych obu osi. Kąt natarcia wynosi 16,6 stopnia, zejścia -14,5 stopnia. Auto może się też pochwalić systemem kontroli zjazdu działającym w ramach wyboru trybu jazdy.
Skoda Octavia Scout
Skodę Octavię Scout zamówić można z jednym z trzech silników. Ofertę otwiera benzynowy 1,8 l TSI o mocy 160 KM. W tej wersji samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s. W cennikach znajdą się też dwie odmiany wysokoprężnego 2,0 l TDI. Podstawowy – o mocy 150 KM – zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9,1 s. Mocniejsza odmiana – rozwijająca 184 KM – oferuje sprint do setki na poziomie benzynowego 1,8 l (7,8 s).
W zależności od wersji silnikowej samochód może się też pochwalić uciągiem wynoszącym 2 tony.