Bijąca rekordy popularności Skoda Octavia, która od lat utrzymuje się na szczycie najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce, doczekała się właśnie nowej wersji.
W ramach modernizacji (model roku 2017) czeski producent – po raz pierwszy w historii - wprowadza do salonów Octavię z trzycylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,0 l. Jednostka zastąpić ma bazowy, czterocylindrowy motor 1,2 l TSI oferowany do tej pory w dwóch wariantach mocy (85 KM i 110 KM).
Skoda Octavia model roku 2017
Nowy silnik 1,0 l TSI generuje 115 KM i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm oferowanym w zakresie od 2 do 3,5 tys. obr./min. Jednostka chętnie wkręca się na obroty i charakteryzuje się zaskakująco wysoką kulturą pracy. Klienci będą mieli do wyboru sześciostopniową ręczną, lub dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów o 7 przełożeniach. W wersji z ręczną przekładnią auto osiąga setkę po 9,9 s. od startu. Odmiany z DSG potrzebują na to równych 10 s.
Auta z nowymi silnikami można już zamawiać w polskich salonach. Jednostki oferowane będą we wszystkich wersjach wyposażeniowych. Najtańsza Skoda Octavia z silnikiem 1,0 TSI to wydatek 69 740 zł.
Wraz z modelem roku 2017 w palecie wyposażenia dodatkowego Octavii debiutuje również – znane już z Superba – adaptacyjne zawieszenie DCC (cena 4050 zł). W cennikach znajdziemy też m.in. nowe wzory 17-calowych – obręczy kół czy nowy pakiet aerodynamiczny.
Chociaż stosowanie jednolitrowego silnika w aucie tej wielkości wydawać się może dziwne, warto przypomnieć, że – napędzana rygorystycznymi normami emisji spalin - idea downsizingu od lat przyświeca konstruktorom jednostek napędowych. Jednostka o pojemności 1,0 l (z rodziny EcoBoost) od dłuższego czasu występuje już chociażby w cennikach – większego od Octavii – Forda Mondeo.