Skoda zaprezentowała dwa nowe modele z serii GreenLine: Rapida i Octavię. GreenLine to istniejąca od 2009 roku linia modelowa, która cechować się ma niskim zużyciem paliwa.
[Skoda Rapid] GreenLine
Jednym z dwóch modeli, które właśnie dołączyły do gamy GreenLine jest Rapid. Dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych (liftback i Spaceback), napędzany jest silnikiem 1.6 TDI o mocy 90 KM. Auto posiada opony o zmniejszonych oporach toczenia, specjalny przedni grill, zaprojektowany z myślą o obniżeniu oporu aerodynamicznego oraz funkcję Start-Stop i odzyskiwania energii.
Dzięki tym zmianom w cyklu pomiarowym samochód osiągnął zużycie paliwa na poziomie 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym (4,5 l/100 km w warunkach miejskich i 3,4 l/100 km w pozamiejskich).
[Skoda Rapid] GreenLine
Wyposażenie standardowe Rapida GreenLine obejmuje m.in zdalne sterowanie centralnego zamka, przednie reflektory przeciwmgłowe, ekran Maxi-DOT, przyciemniane tylne szyby, lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne oraz chromowane elementy kabiny. Tylko dla tej wersji jest zarezerwowana opcja tylnego spojlera.
Drugim modelem dostępnym w wersji GreenLine będzie Octavia. Obie wersje nadwoziowe (liftback i kombi) również napędzane są jednostką 1.6 TDI, ale o mocy 110 KM. Wersję tę wyróżnia zastosowanie skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, opony o obniżonym oporze toczenia oraz funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii.
[Skoda Octavia] GreenLine
W cyklu pomiarowym Octavia GreenLine zużyła 3,3 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym! W cyklach miejskim i pozamiejskim Octavia GreenLine zużywa odpowiednio 3,9 i 3,1 l/100 km.
W wyposażeniu standardowym tego modelu znajduje się przygotowanie pod telefon GSM z Bluetooth, czteroramienna kierownica z obsługą telefonu i radia z małym pakietem skórzanym oraz przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów.
[Skoda Rapid] GreenLine
A jak kształtują się ceny? Rapid GreenLine kosztuje 64 100 zł, ceny Octavii startują od 83 650 zł za liftbacka oraz 87 500 zł za Combi. Wersje GreenLine można łączyć z tymi samymi upustami, co w przypadku pozostałych odsłon modeli Rapid i Octavia.
Producenci z każdym kolejnym modelem samochodu udowadniają, że cykl pomiarowy ma coraz mniej wspólnego z rzeczywistością. Jednak nawet biorąc pod uwagę ten fakt, można spodziewać, że oba modele nie będą zużywały dużo paliwa. W praktyce "zwykły" Rapid 1.6 TDI zużywa około 0,5 l oleju napędowego mniej niż Octavia II z tak cenionym na rynku wtórnym silnikiem 1.9 TDI. W zależności od stylu jazdy można się więc spodziewać wyniku około 5-5,5 l/100 w trasie. W wersji GreenLine można liczyć na odrobinę lepszy wynik.