Zmodernizowana Skoda Yeti będzie jedną z głównych premier czeskiej marki na salonie samochodowym we Frankfurcie. Samochód otrzyma nie tylko zmieniony wygląd i kilka nowinek technicznych – od jesieni auto będzie dostępne w dwóch wariantach: miejskim i terenowym.
Skoda Yeti po liftingu
Jak zmienia się Skoda Yeti? Przeprojektowano przednią i tylną część nadwozia, pojawiły się nowe wzory felg oraz odświeżone wnętrze z bogatszym wyposażeniem. Osłony reflektorów przybrały nową formę, a ich wariant biksenonowy został uzupełniony o światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Wzorem ostatnich nowości Skody zmieniono grill, a na przeprojektowanej pokrywie bagażnika pojawiły się charakterystyczne załamania.
Zmianę przeszło również wnętrze samochodu, w którym pojawiły się nowe trójramienne kierownice, wzory i materiały tapicerki oraz elementy dekoracyjne deski rozdzielczej. Po raz pierwszy Yeti będzie można (opcjonalnie) wyposażyć w kamerę cofania. Swój debiut w tym modelu notują także system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu.
Skoda Yeti po liftingu
]Czym będą różniły się obie nowe wersje? Głównie stylistyką. Zderzaki, listwy boczne i osłony w wersji miejskiej będą pokryte lakierem - a w wersji terenowej - wykonane z odpornego na zarysowania czarnego tworzywa. Również w wypadku wyposażenia obie wersje będą się różniły między sobą – wariant terenowy zostanie dodatkowo wyposażony w pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia powietrza w oponach oraz układ ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.
Skoda Yeti dysponuje niewielkim - jak na SUV-a - bagażnikiem o pojemności 405 litrów, którego pojemność poprzez złożenie tylnych foteli można powiększyć do 1760 litrów. W samochodzie nadal będzie montowany system VarioFlex, umożliwiający wyjęcie środkowego z trzech niezależnych tylnych foteli, dzięki czemu czworo pasażerów ma do swojej dyspozycji więcej miejsca.
Skoda Yeti po liftingu
SUV-a Skody napędzać może jedna z siedmiu jednostek, przy czym wszystkie wyposażone są w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Gama obejmuje silniki 1.2 TSI oraz 1.6 TDI (katalogowe średnie spalanie to 4,6 l/100 km w wersji GreenLine), jak i bardziej dynamiczne 1.8 TSI o mocy 160 KM i 2.0 TDI o mocy 170 KM. Ponadto w ofercie znajdują się jednostki 1.4 TSI 122 KM i 2.0 TDI 140 KM, dostępne także w "ekologicznych" wersjach Green tec.
Skoda Yeti po liftingu
]Napęd może być przekazywany za pomocą skrzyni ręcznej lub dwusprzęgłowej przekładni DSG na koła przednie albo obydwie osie. W Skodzie Yeti po liftingu zastosowano systemu Haldex piątej generacji.
Skoda Yeti zadebiutowała na polskim rynku w 2009 roku. Do końca czerwca 2013 roku sprzedano w naszym kraju ponad 7 700 samochodów, co sprawia, że model ten pozostaje jednym z najpopularniejszych SUV-ów.
Również na świecie Skoda Yeti odniosła spory sukces. Od debiutu na drogi całego świata wyjechało już 263 200 egzemplarzy tego modelu.