Forfour to na drodze bardzo rzadki widok. Auto zadebiutowało w 2004 roku i przetrwało w produkcji jedynie dwa lata. Samochód skonstruowano tak, by spełniał potrzeby przeciętnej rodziny - w rzeczywistości mamy więc do czynienia z autem segmentu C, którego bezpośrednią konkurencją są Ford Focus czy Volkswagen Golf. Do budowy samochodu wykorzystano płytę podłogową Mitsubishi Colt. Dzięki temu ceny wielu części eksploatacyjnych, jak chociażby klocki czy tarcze hamulcowe, są przystępne. Do typowych usterek należy zużycie automatycznej skrzyni biegów (szarpie w czasie zmiany przełożeń) czy luzujące się (wpadające w drgania) wkłady lusterek. Czasami zdarzają się też drobne usterki elektroniki, której w samochodzie znajdziemy - niestety - sporo.
Smart ForFour drugiej generacji został oficjalnie zaprezentowany na salonie paryskim jesienią 2014 roku. Stylistycznie auto nawiązuje do Smarta ForTwo III, jednak technologicznie stanowi bliźniaczą konstrukcję Renault Twingo. Oba modele, typowo dla Smarta mają tylny napęd i umieszczony z tyłu silnik.
Smart Forfour ma 4,49 m długości, 1,66 m szerokości i 1,55 m wysokości. Dwa ostatnie parametry są identyczne jak w Smarcie Fortwo, zwiększyła się tylko o 80 cm długość nadwozia oraz naturalnie - rozstaw osi, który mierzy 2,94 m i jest o metr i 7 cm większy niż w wersji dwuosobowej.
Pojemność bagażnika, pod którego podłogą umieszczono silnik, wynosi 185 l, jednak po złożeniu tylnych foteli rośnie do 730 litrów. Mimo wyraźnie większych rozmiarów Smart Forfour pozostaje niezwykle zwrotnym pojazdem, jego średnica zawracania wynosi tylko 8,65 m.