chceauto.pl
x

SsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KM

SsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
14 000 zł
Nadwozie
pickup
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2874 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
120 KM
0-100 km/h
17.4 s.
V max
155 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
69 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
brak danych
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

SsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KM - GALERIA ZDJĘĆ

SsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KMSsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KMSsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KM

SsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KM

SsangYong Musso

Historia pierwszej generacji Musso jest dość pogmatwana. Ten pięciodrzwiowy duży SUV został zaprezentowany w 1993 roku na rynku koreańskim.

W 1997 roku Daewoo przejęło udziały w firmie SsangYong i wówczas samochód był oferowany jako Deaewoo Musso, pod tą nazwą w latach 1998 - 2001 był nawet montownay (w systemie SKD, a więc z gotowych elementów) w zakładach Daewoo w Lublinie.

Po bankructwie Daewoo w 1999 roku Musso znów było sprzedawane jako SsangYong. I w tej formie przetrwało do 2005 roku. Dodatkowo, od 2005 roku model był oferowany jako czterodrzwiowy pickup, auto nosiło nazwę Musso Sport.

W 2005 nazwa Musso zniknęła z gamy Ssangyonga, auto zostapił nowy model o nazwie Kyron.

Niespodziewanie koreańska firma powróciła do nazwy Musso w 2018 roku. Nazwę tę otrzymał zaprezentowany wówczas pickup, który na rynku zastąpił sprzedawanego wcześniej Rextona. Z kolei Rexton był bezpośrednim następcą... Musso Sport.

SsangYong Musso I Sport

Historia pierwszej generacji Musso jest dość pogmatwana. W 1999 roku Daewoo przejęło udziały w firmie SsangYong i wprowadziło do swojej oferty produkowany przez nią od 1994 roku pojazd. Po wycofaniu się Koreańczyków, Ssang Yong przez pewien czas, wciąż sprzedawał jeszcze ten model ze swoim znaczkiem. Auto dostępne jest jako pięciodrzwiowe kombi oraz czterodrzwiowy pickup (wersja sport).

Silniki Diesla (2.3 l 2,9 l. i 2,9 TD) wykonywane były na licencji Mercedesa, dzięki czemu nie sprawiają raczej problemów. Tego samego nie można jednak powiedzieć o elementach osprzętu czy zawieszenia, do których dostęp na rynku, z racji niewielkiej popularności auta, jest mocno ograniczony. Dodatkowym utrudnieniem jest również fakt, że wiele podzespołów zamontowanych w samochodach nie odpowiada ich katalogowej specyfikacji, co utrudnia znalezienie części zamiennych.

Zawieszenie zapewnia komfort na poziomie terenówek z początku lat dziewięćdziesiątych (czyli mierny). Układ kierowniczy nie należy do precyzyjnych a samochód dość mocno przechyla się pokonując zakręty. Nie boi się za to zjazdu z utwardzonej nawierzchni. Musso zdecydowanie bliżej do terenówki, niż bulwarowego SUVa. Najlepsze osiągi (10,2 s. do 100 km/h) zapewnia jednostka 3,2 24V, ale potrafi ona zużyć nawet 25 litrów benzyny na 100 km. Dużo oszczędniejsze są silniki wysokoprężne, ale przyspieszenie do setki w 21 sekund (2,9 D), czy 16 sekund (2,9 TD) utrudniają eksploatację w normalnym ruchu. Samochód to propozycja dla osób, które lubią czasami wybrać się w głębszy teren, nie oczekując od auta świetnej jakości materiałów wykończeniowych ani osiągów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-06

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy2023-06-15

SsangYong Musso I Sport 290 TD 120 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS