Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
17.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.2 s.
Prędkość maksymalna
176 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
SsangYong Musso I 3.2 220 KM
SsangYong Musso
Historia pierwszej generacji Musso jest dość pogmatwana. Ten pięciodrzwiowy duży SUV został zaprezentowany w 1993 roku na rynku koreańskim.
W 1997 roku Daewoo przejęło udziały w firmie SsangYong i wówczas samochód był oferowany jako Deaewoo Musso, pod tą nazwą w latach 1998 - 2001 był nawet montownay (w systemie SKD, a więc z gotowych elementów) w zakładach Daewoo w Lublinie.
Po bankructwie Daewoo w 1999 roku Musso znów było sprzedawane jako SsangYong. I w tej formie przetrwało do 2005 roku. Dodatkowo, od 2005 roku model był oferowany jako czterodrzwiowy pickup, auto nosiło nazwę Musso Sport.
W 2005 nazwa Musso zniknęła z gamy Ssangyonga, auto zostapił nowy model o nazwie Kyron.
Niespodziewanie koreańska firma powróciła do nazwy Musso w 2018 roku. Nazwę tę otrzymał zaprezentowany wówczas pickup, który na rynku zastąpił sprzedawanego wcześniej Rextona. Z kolei Rexton był bezpośrednim następcą... Musso Sport.
SsangYong Musso I
Historia pierwszej generacji Musso jest dość pogmatwana. W 1999 roku Daewoo przejęło udziały w firmie SsangYong i wprowadziło do swojej oferty produkowany przez nią od 1994 roku pojazd. Po wycofaniu się Koreańczyków, Ssang Yong przez pewien czas, wciąż sprzedawał jeszcze ten model ze swoim znaczkiem. Auto dostępne jest jako pięciodrzwiowe kombi oraz czterodrzwiowy pickup (wersja sport).
Silniki Diesla (2.3 l 2,9 l. i 2,9 TD) wykonywane były na licencji Mercedesa, dzięki czemu nie sprawiają raczej problemów. Tego samego nie można jednak powiedzieć o elementach osprzętu czy zawieszenia, do których dostęp na rynku, z racji niewielkiej popularności auta, jest mocno ograniczony. Dodatkowym utrudnieniem jest również fakt, że wiele podzespołów zamontowanych w samochodach nie odpowiada ich katalogowej specyfikacji, co utrudnia znalezienie części zamiennych.
Zawieszenie zapewnia komfort na poziomie terenówek z początku lat dziewięćdziesiątych (czyli mierny). Układ kierowniczy nie należy do precyzyjnych a samochód dość mocno przechyla się pokonując zakręty. Nie boi się za to zjazdu z utwardzonej nawierzchni. Musso zdecydowanie bliżej do terenówki, niż bulwarowego SUVa. Najlepsze osiągi (10,2 s. do 100 km/h) zapewnia jednostka 3,2 24V, ale potrafi ona zużyć nawet 25 litrów benzyny na 100 km. Dużo oszczędniejsze są silniki wysokoprężne, ale przyspieszenie do setki w 21 sekund (2,9 D), czy 16 sekund (2,9 TD) utrudniają eksploatację w normalnym ruchu. Samochód to propozycja dla osób, które lubią czasami wybrać się w głębszy teren, nie oczekując od auta świetnej jakości materiałów wykończeniowych ani osiągów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-06