chceauto.pl
x

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
79 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2157 cm3
Silnik
diesel
Waga
2135 kg
Ładowność
715 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
178 KM
0-100 km/h
10.2 s.
V max
190 km/h
Zasięg
830 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł
Zbiornik paliwa
80 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/60 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
875 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM - GALERIA ZDJĘĆ

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KMSsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KMSsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KMSsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM

SsangYong Rodius to samochód słynny. Międzynarodową sławę zapewniła mu wyjątkowa... brzydota.

SsangYong Rodius I

Rodius debiutował w 2004 roku i z miejsca wzbudził olbrzymie kontrowersje. Potężne auto (w Europie dostępne w wersji 7-osobowej, w Korei - nawet 11-osobowej) raziło grillem, ale przede wszystkim rozwiązaniem tylnej części nadwozia. Samochód wyglądał jakby do nadwozia typu liftback, ktoś w ostatniej chwili dokleił wierzch, tworząc kombi. To nie mogło się podobać, ale przystępna cena sprawiła, że auto, chociaż nigdy nie osiągnęło rewelacyjnego poziomu sprzedaży, przetrwało w produkcji do końca 2011 roku, przy czym w 2007 roku przeprowadzono facelifting, który oczywiście nie mógł zasadniczo zmienić wyglądu samochodu.

Zaletą Rodiusa I - oprócz potężnych zdolności przewozowych - były jednostki napędowe pochodzące od Mercedesa. Oferta ograniczona była do benzynowej jednostki o pojemności 3.2 i silnika wysokoprężnego 2.7. W europejskich warunkach oczywiście sprzedawała się ta druga wersja. Moment obrotowy przekazywany był na wszystkie koła, przy czym zastosowano "poważne" rozwiązanie z centralnym mechanizmem różnicowym.

W Polsce Rodius nigdy nie był popularny. Rynek wtórny jest mocno ograniczony, więc znalezienie godnego polecenia egzemplarza może być trudne. Natomiast nie ma większego problemu z zaopatrzeniem w części. Wybierać można pomiędzy ASO a tańszymi zamiennikami.

SsangYong Rodius II

Druga generacja Rodiusa debiutowała na salonie genewskim w 2013 roku. Wkrótce potem samochód trafił do sprzedaży. Auto otrzymało całkowicie nową stylizację, ale - co ciekawe - utrzyman kontrowersyjną stylizację tylnej części nadwozia z nietypowo biegnącym słupkiem, sprawiającym wrażenie dzielenia tylnej szyby. Całość sprawia jednak znacznie lepsze wrażenie niż u poprzednika.

Samochód jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 i mocy 155. Do wyboru jest skrzynia manualna (sześciobiegowa) i automatyczna (pięciostopniowa) oraz napędem na dwa i cztery koła.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-14

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz V-klasa

Mercedes V-klasa

250 BlueTec 190 KM diesel2018VANautomattylny
cena średnia 132 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

2.0 TDCI 190 KM diesel2018VANautomatprzedni
cena średnia 92 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota ProAce

Toyota ProAce

2.0 D-4D 180 KM diesel2018VANautomatprzedni
cena średnia 123 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.0 TDCI 180 KM diesel2018VANautomatprzedni
cena średnia 90 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

2.0 CDTI 170 KM diesel2018VANautomatprzedni
cena średnia 62 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Tourneo Custom

Ford Tourneo Custom

2.0 TDCI 170 KM diesel2018VANautomatprzedni
cena średnia 102 000 zł
OCENY
Dostępność

SsangYong Rodius 2.2 DTR 178 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS