chceauto.pl
x

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
33 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
3000 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
245 KM
0-100 km/h
8.2 s.
V max
245 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
459 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9 s.
Prędkość maksymalna
223 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KMSubaru Legacy IV 3.0 H6 245 KMSubaru Legacy IV 3.0 H6 245 KMSubaru Legacy IV 3.0 H6 245 KMSubaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM

Subaru Legacy

Subaru Legacy to jeden z najbardziej cenionych modeli tego japońskiego producenta. Pierwszy model o tej nazwie pojawił się w 1989 roku. Pierwsza generacja Legacy produkowana była do 1994 roku, gdy do sprzedaży weszł Legacy II. Ten samochód produkowano do 1998 roku, gdy zastąpiono go kolejną, już trzecią generacją, która pozostawała w produkcji stosunkowo krótko, bo tylko do 2003 roku. Wówczas wprowadzono na rynek Legacy IV, które w 2009 roku zastąpione zostało przez piątą generację.

Przez lata samochód budowano wg sprawdzonego wzorca - wszystkie wersje posiadają stały napęd na wszystkie koła oraz napędzane są silnikami typu bokser. Auto pozycjonowane jest wyżej niż Impreza i dostępne jest jako sedan, kombi oraz w wersji uterenowionej (wyłącznie kombi) o nazwie Outback, przy czym Outback pojawił się dopiero w 1994 roku, wskutek czego numeracja poszczególnych generacji jest o stopień niższa niż Legacy. Oba modele dzielą jednak rozwiązania techniczne, a różnice sprowadzają się do wyższego zawieszenia, plastikowych ochronnych fartuchów oraz zderzaków.

Subaru Legacy IV

Subaru Legacy IV produkowano w latach 2003-2009, w 2006 roku poddano je liftingowi. Samochód cieszy się dobrą opinią na rynku używanych, przez co jego ceny są stosunkowo wysokie. Nie bez znaczenia na ten stan rzeczy pozostaje zapewne fakt, że marka Subaru ma w Polsce pokaźne grono fanów.

Legacy IV przyciąga wzrok ładną stylizacją, samochód posiada oczywiście stały napęd wszystkich kół Symmetrical-AWD (realizowany za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego, z kolei nierozbieralne sprzęgło wiskotyczne pełni rolę szpery) oraz silniki typu bokser. Napęd jest względnie trwały, chociaż przy przebiegach rzędu 200 tys. km mogą pojawić się problemy z dyferencjałem czy sprzęgłem wiskotycznym. By napęd służył jak najdłużej trzeba pamiętać o zakładaniu identycznych kół (groźna może być nawet różnica spowodowana nierównym zużyciem bieżnika).

Wybór jednostek napędowych jest dość szeroki. W Legacy stosowano dwulitrowe silniki benzynowe, których moc z biegiem lat ewoluowała. Dostępy w początkowo okresie produkcji silnik 2.0 SOHC dysponował mocą 136 KM. Następnie wprowadzono wersję DOHC o mocy 165 KM, a pod koniec cyklu produkcyjnego tej generacji, w 2008 roku, moc została ograniczona do 150 KM. Ponadto oferta obejmowała silnik o pojemności 2.5 (SOHC), który początkowo generował 165 KM, a w późniejszym okresie - 173 KM, oraz 6-cylindrową jednostkę o pojemności 3 litrów i mocy 245 KM (również w układzie bokser).

IV generacja Legacy była pierwszą, która otrzymała również silnik wysokoprężny. Oczywiście nie mogła to być inna jednostka niż typu bokser. Warto zauważyć, że nikt inny nie produkuje Diesli o przeciwsobnym układzie cylindrów. Wyposażona we wtrysk typu common-rail konxtrukcja Subaru dysponuje mocą 150 KM i okazuje się całkiem udana. Niestety, wysokiego momentu obrotowego w połączeniu z napędem wszystkich kół (co wyklucza ew. poślizg przy ruszaniu) nie wytrzymują sprzęgło oraz koło dwumasowe. Polski oddział japońskiego producenta najpierw zarzucał kierowcom, że nie potrafią jeździć, by w połowie 2010 roku rozwiązać problem poprzez... zastosowanie nowego oprogramowania, które ogranicza przyrost momentu obrotowego. To oczywiście rozwiązało problem tylko połowicznie i zdarza się, że kosztowna wymiana jest konieczna np. co 50 tys. km (równie szybko poddaje się koło dwumasowe).

Kupując Legacy z silnikiem benzynowym trzeba liczyć się z wysokim zużyciem paliwa. To dość typowe dla silników typu bokser, dodatkowo ta cecha jest spotęgowana stałym napędem 4x4. Niestety, montaż gazu nie jest najlepszym pomysłem. Silniki Subaru nie posiadają hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, przez co luz trzeba ustawiać ręcznie (i regularnie!) za pomocą śrubek w silnikach SOHC i płytek - w silnikach DOHC. Operacja jest skomplikowana szczególnie w tych ostatnich, dostęp jest tak trudny, że wielu mechaników w tym celu po prostu... wyjmuje silnik. W eksploatowanych na gazie silnikach 3.0 dodatkowo dochodzi do wypalenia gniazd zaworowych.

Zawieszenie Legacy zestrojono z naciskiem na komfort, co nie oznacza, że auto nie nadaje się do szybkiej jazdy, wprost przeciwnie, daje dużo przyjemności podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie mogłoby być bardziej trwałe, najszybciej zużywają się przednie wahacze (tuleje) i łączniki stabilizatora. Zdarzają się również problemy z hamulcami (wyginające się tarcze).

Ceny części zamiennych w ASO są wysokie, dodatkowo czasem trzeba czekać na sprowadzenie potrzebnych elementów. Zamienniki są znacznie tańsze, aczkolwiek poza stacjami autoryzowanymi znajdziemy tylko najczęściej kupowane podstawowe elementy eksploatacyjne.

Wyposażenie większości samochodów jest bogate i obejmue fabryczną nawigację czy dwustrefową klimatyzację. Materiały użyte we wnętrzu są niezłej jakości, ergonomia jest poprawna, natomiast zastrzeżenia można mieć do montażu - zdarzają się dziwne dźwięki generowane przez wnętrze. Rozczarować może również ilość miejsca oraz poziom wytłumienia (dokuczliwy jest szum powietrza, za winę ponoszą w dużej mierze bezramkowe szyby boczne).

Jeśli nie zdecydujemy się na montaż LPG, nie wybierzemy Diesla i będziemy dbać o napęd 4x4 to Subaru Legacy odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją. Opinie użytkowników potwierdzają różnego rodzaju rankingi niezawodności, w których japoński samochód regularnie zajmuje wysokie miejsca.

Kupując Subaru Legacy IV warto jednak przemyśleć sens zakupu samochodu sprowadzanego z USA. Specyfikacja tych pojazdów jest inna niż europejska, co może powodować częstsze usterki. Wysokie jest również ryzyko trafienia na samochód powypadkowy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-02-27

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowe Subaru Legacy. Mamy pierwsze zdjęcie2014-02-03Subaru Legacy po liftingu2017-02-03Subaru Outback V. Pierwsze zdjęcie2014-04-04Używane: Subaru Legacy V i Outback IV2017-02-27Używane: Subaru Legacy IV i Outback III2013-10-06Czarne chmury nad Subaru. Co przeskrobali Japończycy?2017-12-21

Subaru Legacy CRASHTEST

Subaru Legacy - AKCJE NAWROTOWE

2013-10-17Samochody marki Subaru Legacy/Outback, wyprodukowane okresie od 2004 r. do 2009 r., w fabryce Fuji Heavy Industries, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w niektórych egzemplarzach marki Subaru Legacy/Outback istnieje zwiększone prawdopodobieństwo wystąpienia korozji trójnika przewodów hamulcowych. W skrajnych przypadkach może to prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamowania.

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Vectra

Opel Vectra

2.8 V6 250 KM benzyna2008kombiautomatprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

3.2 V6 250 KM benzyna2008kombiautomat4x4
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Outback

Subaru Outback

3.0 H6 245 KM benzyna2008kombiautomat4x4
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

3.0 231 KM benzyna2008kombiautomatprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V70

Volvo V70

3.2 238 KM benzyna2008kombiautomatprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

300 231 KM benzyna2008kombiautomattylny
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność

Subaru Legacy IV 3.0 H6 245 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS