Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
14.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.7 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Subaru Tribeca I 3.6 258 KM
Tribeca to „pełnowymiarowy” SUV, którego Subaru zaprezentowało po raz pierwszy w 2005 roku. Z uwagi na niezbyt wielkie zainteresowanie (auto nie grzeszyło urodą, zwłaszcza przedniej części nadwozia) już dwa lata później model poddany został gruntowej modernizacji. Samochód produkowany jest w USA, zakończenie produkcji nastąpi w styczniu 2014 roku.
Pomijając kwestię dyskusyjnej urody, auto – podobnie jak większość innych pojazdów ze stajni Subaru – cieszy się dobrą opinią. Ma dobre właściwości jezdne (dobra propozycja dla kogoś, kto lubi auta o twardych, sportowych, nastawach zawieszenia), chętnie przyspiesza i nie zasypuje swoich właścicieli zbyt wielką liczbą usterek. W tym przypadku, o typowych przypadłościach ciężko mówić, najczęściej auta pojawiają się w warsztatach wyłącznie w celu przeprowadzenia rutynowych przeglądów. Największą bolączką będzie bardzo wysokie zużycie paliwa – silniki typu boxer przy dynamicznej jeździe potrafią spalić nawet 20 l/100 km.
Trzeba też pamiętać, że zdecydowana większość dostępnych w Polsce egzemplarzy pochodzi z prywatnego importu z USA, a tamtejsze samochody, dość mocno odbiegają od europejskich standardów (słabe hamulce, skrzynie biegów nieprzystosowane do dużych obciążeń, jak chociażby długa jazda z wysokimi prędkościami). Dlatego warto poszukać samochodów z salonów europejskich, które wyposażono m.in. w chłodnicę oleju, poprawione chłodzenie silnika i zmodyfikowane zawieszenie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-21