Na salonie samochodowym NAIAS w Detroit odbył się oficjalny debiut najmocniejszej wersji najnowszego modelu Subaru - czyli WRX STI.
Subaru WRX STI
Subaru WRX zaprezentowano w listopadzie na salonie w Nowym Jorku. Pojazd oparty jest na Imprezie, ale ma zupełnie zmienione zderzaki, maskę, błotniki, reflektory czy drzwi. Inaczej biegnie nawet słupek A, skutkiem czego inny jest kształt bocznych szyb.
Bardziej zachowawczo potraktowano projekt wnętrza. W stosunku do Imprezy zmieniono jedynie fotele i zestaw wskaźników. Natomiast dzięki wydłużeniu o 2,5 cm rozstawu osi (do 265 cm) zwiększyła się ilość miejsca na tylnej kanapie.
Subaru WRX STI
Subaru WRX STI to najmocniejsza wersja WRX-a. Samochód nie tylko otrzymał mocniejszą jednostkę napędową, zmieniono również wygląd, hamulce czy nastawy zawieszenia.
WRX STI wymalowano na kultowy dla fanów Subaru szafirowy kolor. Zawieszenie zostało obniżone i zestrojone bardziej sztywno. Zmieniono zderzaki, na tylnej klapie pojawił się pokaźnych rozmiarów spojler. W oczy rzuca się również niemały dyfuzor wraz z dwoma podwójnymi końcówkami układu wydechowego.
Subaru WRX STI
Jednak to, co najważniejsze w Subaru WRX STI znajduje się pod maską. A zamontowano tam silnik o pojemności 2.5 l, oczywiście w układzie boxer, który dzięki doładowaniu generuje 305 KM mocy (przy 6000 obr/min) oraz 393 Nm momentu obrotowego (przy 4000 obr/min). Napęd przekazywany jest oczywiście na wszystkie cztery koła (w układzie Symmetrical All-Wheel Drive) za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach.
Niestety, Japończycy nie ujawnili jeszcze osiągów WRX STI. Wiadomo natomiast, że europejska premiera tego pojazdu będzie miała miejsca na salonie genewskim, a pierwsze samochody trafią do salonów na Starym Kontynencie w maju.