Subaru zaprezentowało Forestera tS. To najmocniejsza wersja tego pojazdu, przygotowana przez specjalistów z STI.
Subaru Forester tS
Zwyczajowo na szczycie gamy danego modelu Subaru stoi właśnie samochód oznaczony STI. Nie wszystkie samochody nadają się jednak, by robić z nich auta sportowe. Dlatego Forester nie był i nie jest dostępny jako STI, a jedynie tS, co rozwijamy jako "tuned by STI".
Subaru Forester tS
Chociaż nie jest to "prawdziwe" STI to samochód poddano znacznym modyfikacjom, które przeprowadzili inżynierowie STI. Forester otrzymał znacznie zmodyfikowane zawieszenie (m.in. obniżone o 1,5 cm), a także bardziej wydajne hamulce Brembo z tarczami o średnicy 17 cali. Wyróżnikiem wersji tS są również 19-calowe felgi aluminiowe sygnowane przez BBS oraz kolory lakieró stosowane w samochodach STI.
Subaru Forester tS
Dwulitrowy doładowany silnik typu bokser otrzymał nowy system sterujący, dzięki któremu moc wzrosła do 280 KM, a moment obrotowy - do 380 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z bezstopniową przekładnią typu CVT, która również otrzymała nowe oprogramowanie o bardziej sportowej charakterystyce, a także wydajną chłodnicę oleju.
Subaru Forester tS
Ponadto system sterowania pracą silnika otrzymał dodatkowy tryb #S (Sport Shap), w którym jednostka napędowa najbardziej ostro reaguje na ruchy pedału gazu.
Zmiany dotknęły również wnętrze, gdzie pojawiło się logo STI, sportowe fotele, kierownica pokryta skórą czy wstawki z włókna węglowego.
Niestety, Subaru Forester tS nie będzie dostępny w Europie. Samochód powstanie w limitowanej serii 300 egzemplarzy, a wszystkie trafią na rynek japoński.