Subaru zaprezentowało Forestera po liftingu. Zmiany są całkiem spore.
Subaru Forester
Forester to dla europejskiego oddziału Subaru ważny model. Pierwsza generacja trafiła na rynki Starego Kontynentu w 1997 roku i od tamtej pory nabywców znalazło niemal 360 tys. egzemplarzy Forestera, co jak na Subaru jest dobrym wynikiem.
Obecna generacja debiutowała w 2018 roku, ale na rynki europejskie trafiła w połowie 2019 roku. Teraz samochód poddano całkiem sporym zmianom.
Forester to model globalny, a jego wersję po liftingu pokazano już w specyfikacji na rynek japoński i amerykański (w połowie roku 2021).
Subaru Forester
Zmiany w wersji europejskiej są analogiczne. Samochód otrzymał mocno przemodelowany przód z nową osłoną chłodniczy i reflektorami o nowym kształcie. Nowy jest również zderzak, natomiast zmian dokonano tak, by nie przeprojektowywać przednich błotników.
Za to z tyłu Subaru Forester nie zmienił się zupełnie.
Subaru Forester
Przy okazji liftingu w Foresterze pojawił się szereg nowych systemów bezpieczeństwa. Nowy jest jest np. adaptacyjny tempomat z asystentem pasa ruchu. Zmieniono system automatycznego hamowania, który ma działać skuteczniej oraz wprowadzono sterowanie system infotainment za pomocą gestów (można tak np. ustawić temperaturę).
Drobnym modyfikacjom poddano również układ jezdny.
W Europie Subaru Forester nadal będzie oferowane jako hybryda o nazwie e-Boxer. To oznacza, że za napęd odpowiada wolnossący silnik 2.0 o przeciwsobnym układzie cylindrów o mocy 150 KM (194 Nm), który jest jest wspomagany przez zintegrowany z bezstopniową przekładnią CVT asynchroniczy silnik elektryczny o mocy 16,7 KM (66 Nm). W trybie elektrycznym samochód może pokonować maksymalnie około 1,5 km.
Subaru Forester posiada oczywiście napęd wszystkich kół S-AWD.