Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
6.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
19.8 s.
Prędkość maksymalna
132 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Alto IV 800 MPI 35 KM
Suzuki Alto
Suzuki Alto to mały miejski pojazd, który miał łączyć niską cenę z niskimi kosztami eksploatacji. Samochód debiutował w 1979 roku i produkowany jest do dziś (obecnie już siódma generacja). Auto zdobyło dużą popularność na całym świecie, jednak - co ciekawe - nie podbiło serca Polaków.
Z tego względu Alto jest rzadką ofertą na rynku wtórnym. Jednak model ten, właściwie niezależnie od generacji, dzięki swojej prostej budowie, jest bezawaryjny. Regularnego serwisu wymagają tylko cylinderki tylnych hamulców. Ale uwaga - części zamienne są trudnodostępne i drogie. Niektóry elementy można dopasować z daewoo tico, ale wymaga to sporej wiedzy.
Oczywiście kupując Suzuki Alto należy zdawać sobie sprawę z klasy samochodu. Alto to auto miejskie i tylko w miejskiej dżungli pokaże wszystkie swoje atuty - dobrą widoczność i łatwość parkowania. W trasy tym autem - dla własnej wygody - lepiej się nie wybierać.
Sprzedawana w Europie siódma generacja Suzuki Alto to samochód zbudowany od podstaw i produkowany od grudnia 2008 roku przez japońsko-hinduskę spółkę Maruti Suzuki. Auto powstaje wyłącznie w hinudskiej fabryce w Haryana. W niektórych rynkach europejskich model sprzedawany jest jako nissan pixo (również produkowany a w Indiach, w tej samej fabryce).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10