chceauto.pl
x

Suzuki Samurai I 1.9 63 KM

Suzuki Samurai I 1.9 63 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1999
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1905 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI

Moc
63 KM
0-100 km/h
20 s.
V max
130 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
brak danych
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Suzuki Samurai I 1.9 63 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Samurai I 1.9 63 KMSuzuki Samurai I 1.9 63 KM

Suzuki Samurai I 1.9 63 KM

Z uwagi na niewielkie rozmiary karoserii Samurai często traktowany jest w kategoriach „zabawki”. To błąd – w rzeczywistości mamy do czynienia z prawdziwą, „ostrą” terenówką wymagającą od kierowcy „twardej ręki” i doświadczenia - co ciekawe - głównie na asfalcie!

Na drodze samochód sprawuje się podobnie, jak... Uaz. O komforcie jazdy, czy precyzji prowadzenia nie ma mowy. Sytuację dodatkowo pogarszają występujące w większości egzemplarzy resory piórowe (auto ma dwa sztywne mosty, w nielicznych sztukach spotkać można sprężyny, co – wbrew pozorom – nie jest wcale zaletą. Trudno je dobyć) i terenowe ogumienie, która na drodze oznacza ogromny poziom wibracji i hałasu. O ile w terenie Samuraie radzą sobie dzielnie, o tyle na drogach utwardzonych trzeba uważać. Swego czasu jedna z zachodnich organizacji konsumenckich oskarżyła Suzuki o sprzedawanie samochodów niebezpiecznych dla zdrowia - chodziło o niebezpieczeństwo dachowania przy szybkiej zmianie kierunku ruchu. Sprawa sądowa zakończyła się ugodą, ale warto brać pod uwagę, że przy wysokim nadwoziu, wąskim rozstawie kół i osi oraz „terenowemu”, pozbawionemu precyzji, układowi kierowniczemu o wywrotkę nietrudno.

Auto ma klasyczną dla terenówek budowę: dwa sztywne mosty, umieszczony z przodu silnik i skrzynię rozdzielczą przykręcono do ramy. W standardzie napęd przekazywany jest na tylną oś. W razie potrzeby kierowca może się wspomóc dołączeniem przedniego mostu (bez mechanizmu różnicowego!) i skorzystać z reduktora. Najbardziej poszukiwane wśród nabywców są pojazdy z zamkniętym, trzydrzwiowym nadwoziem na tzw. szerokich mostach. Poznamy je m.in. po plastikowych „dokładkach” poszerzających nadkola czy wspomaganiu hamulców. Wśród jednostek napędowych polecić można zwłaszcza benzynowy silnik o pojemności 1,3 l (najlepiej z wtryskiem - gaźnik wymaga fachowej obsługi). Ma zdecydowanie więcej momentu obrotowego niż jednostka 1,0 l i zużywa porównywalne ilości paliwa (realnie ok 10 l/100 km). W terenie dobrze radzi sobie również wysokoprężne 1.9 l (z turbosprężarką). Wbrew pozorom nie jest to jednak optymalne rozwiązanie – auto z benzynowym 1,3 l jest zdecydowanie lżejsze, co ma niebagatelne znaczenie na grząskim podłożu.

Największą bolączką trapiącą Samuraie jest rdza. Atakuje ona wszystkie elementy metalowe – karoserię i ramę. Z uwagi na wiek i sposób eksploatacji oferowane na rynku egzemplarze podzielić można na dwie grupy. Pierwsza - najtańsza – oznacza samochody wymagające pilnej interwencji blacharza. Do drugiej – w cenach od 7 do 15 tys. zł – zaliczają się pojazdy po kompleksowej odbudowie blacharsko-lakierniczej (wliczając w to większe lub mniejsze naprawy ramy lub np. mocowań resorów).

Oprócz korozji trudno wskazać typowe usterki, które nie wynikałyby z intensywnej terenowej eksploatacji (np. pękające resory). Samochód ma prostą, przemyślaną konstrukcję i – mówiąc kolokwialnie – można na nim polegać. Usterki wykluczające z dalszej jazdy zdarzają się bardzo rzadko. Nawet w przypadku poważniejszych przygód (pęknięty resor) doświadczony miłośnik terenowych zmagań wróci z lasu „na kołach”. Właśnie ta prostota, w połączeniu z japońską niezawodnością i zaskakująco dużą dzielnością terenową tłumaczy, na pierwszy rzut oka absurdalny, poziom cen. To jedna z niewielu prawdziwych terenówek, która dzielnie znosi ostre traktowanie poza asfaltem nie wymagając przy tym od właściciela zostawiania ogromnych kwot u mechaników.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-06-26

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Suzuki Jimny2019-01-26Suzuki Jimny. Polskie ceny2018-09-24Suzuki Jimny w nowych szatach2018-06-18Suzuki Samurai wróci na drogi?2017-09-26

Suzuki Samurai I 1.9 63 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

1.9 D 68 KM diesel1999terenowyręczna4x4
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Suzuki Samurai I 1.9 63 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS