chceauto.pl
x
Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?

Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?

Testy samochodów
Michał Borowski 2025-01-29

W prostych słowach, Suzuki Swace można opisać jako przemianowaną Toyotę Corollę. Ale to nie jest zwykła kopia, lecz zaplanowana współpraca między dwoma producentami. Dlaczego? Gama modeli Suzuki i dostępnych silników jest ograniczona, a marka nie znajduje się na czele rewolucji elektryfikacji (delikatnie mówiąc). Klasyczne hybrydy stosunkowo niedawno weszły do oferty Suzuki, a pełen “elektryk” dopiero teraz wkracza do salonów. Te ograniczenia stanowią wyzwanie w obliczu coraz bardziej rygorystycznych norm emisji. Co więcej, Suzuki nie koncentruje się przesadnie mocno na rynku europejskim, ponieważ większość sprzedaży marki odbywa się w Azji. Tworzenie zupełnie nowych modeli i układów napędowych wyłącznie na potrzeby Europy nie byłoby opłacalne. Rozwiązanie? Wykorzystanie sprawdzonej platformy hybrydowej Toyoty, aby obniżyć średnie emisje w całej gamie modeli. Ale czy ta współpraca oferuje coś więcej niż tylko kreatywną księgowość?

  1. Suzuki Swace 2025 | Nadwozie i wymiary
  2. Suzuki Swace 2025 | Wnętrze
  3. Suzuki Swace 2025 | Specyfikacja techniczna i osiągi
  4. Suzuki Swace 2025 | Wrażenia z jazdy
  5. Suzuki Swace 2025 | Zużycie paliwa
  6. Suzuki Swace 2025 | Podsumowanie i werdykt

Suzuki Swace 2025 | Nadwozie i wymiary

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Na pierwszy rzut oka widać, że Suzuki Swace jest niemal identyczne z Toyotą Corollą Kombi. Różnice sprowadzają się głównie do oznaczeń i subtelnie przeprojektowanego przedniego zderzaka. W przeciwieństwie do szerszej oferty Toyoty, która obejmuje hatchbacka, sedana i kombi, Suzuki ogranicza Swace wyłącznie do wersji kombi.

Choć nie jest to samochód nieatrakcyjny, brakuje mu wyróżniającego się stylu. Suzuki podchodzi do projektu jeszcze bardziej konserwatywnie niż Toyota. Paleta kolorów jest ograniczona i obejmuje jedynie dwa odcienie bieli, dwa odcienie srebra, granatowy, brązowy i czarny.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace konkuruje w segmencie kompaktowym (C) z takimi modelami jak Toyota Corolla, Kia Ceed Sportswagon, Hyundai i30 Wagon, VW Golf Variant, Peugeot 308 SW i Opel Astra Sports Tourer. Oto jak prezentują się jego wymiary:

Długość: 4,655 mm
Szerokość: 1,790 mm
Wysokość: 1,460 mm
Rozstaw osi: 2,700 mm
Prześwit: 135 mm
Masa własna: 1,400 kg
Ładowność: 485 kg

Suzuki Swace 2025 | Wnętrze

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Wnętrze Suzuki Swace to praktycznie bezpośredni transfer z Toyoty Corolli, oferujący elegancki i minimalistyczny design, bez śladów odważnej kreatywności. Kabina skupia się na ergonomii i łatwości obsługi, ale unika nadmiernej surowości. Deska rozdzielcza wykonana jest z miękkich materiałów imitujących skórę, podłokietniki są wyściełane grubym, miękkim wypełnieniem, a tapicerka sprawia wrażenie trwałej i solidnej. Jakość wykonania jest godna pochwały, jednak wyciszenie wnętrza pozostawia trochę do życzenia – szum wiatru staje się odczuwalny przy wyższych prędkościach, podobnie jak dźwięki dochodzące spod podwozia.

Suzuki Swace zyskuje punkty za bogatą listę standardowego wyposażenia, w skład którego wchodzą m.in.: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane lusterka, podgrzewane przednie fotele, podgrzewana kierownica, kamera cofania.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Obsługa pojazdu jest prosta i intuicyjna. Centralny ekran dotykowy kontroluje multimedia i większość ustawień, oferując kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay. Poniżej ekranu znajduje się osobny panel klimatyzacji z fizycznymi przyciskami i pokrętłami – rozwiązanie, które wielu kierowców doceni. Wyświetlacz kierowcy, umieszczony za kierownicą, dostarcza szerokiego zakresu konfigurowalnych informacji. Za pomocą przycisków na kierownicy można zmieniać ustawienia systemów wspomagania kierowcy, w tym (nieco kapryśnego) systemu ostrzegania o przekroczeniu prędkości.

Podczas gdy Toyota oferuje opcjonalny system audio JBL w Corolli, ta funkcja nie jest dostępna w Suzuki Swace – co jest pewnym rozczarowaniem, ponieważ standardowe głośniki zapewniają jedynie przeciętną jakość dźwięku.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Przednie fotele są solidne, oferują mocne boczne podparcie i naturalną, choć nieco niską pozycję siedzenia. Tylna kanapa jest szeroka i wygodnie mieści pasażerów, jednak tunel środkowy ogranicza funkcjonalność środkowego miejsca. Mimo to kabina oferuje dużo miejsca na nogi i wystarczającą przestrzeń nad głowami dla pasażerów o wzroście do 190 cm.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Bagażnik to jeden z największych atutów Swace. Jego pojemność wynosi 596 litrów, co czyni go jednym z najbardziej przestronnych w swojej klasie. Tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:60 można niemal całkowicie złożyć, co powiększa przestrzeń ładunkową do 1,606 litrów. Ta wszechstronność sprawia, że Swace to praktyczny wybór dla rodzin.

Suzuki Swace 2025 | Specyfikacja techniczna i osiągi

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace przejmuje swój układ napędowy bezpośrednio od Toyoty. Toyota oferuje natomiast wiele opcji układów napędowych, a Suzuki upraszcza ofertę do jednej: hybrydy o mocy 140 KM. Ten układ łączy wolnossący, 1,8-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, działając w konfiguracji hybrydy szeregowo-równoległej. Oznacza to, że samochód może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym, używać silnika benzynowego jako generatora lub wykorzystywać oba silniki jednocześnie do napędzania kół. Moc przekazywana jest za pomocą bezstopniowej przekładni (e-CVT). Swace przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Suzuki Swace 2025 | Wrażenia z jazdy

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Dynamika jazdy Suzuki Swace jest godna uznania – samochód oferuje dobrze wyważone i przyjemne prowadzenie. Układ kierowniczy, choć lekki, zapewnia wystarczającą precyzję, by kierowca czuł się pewnie za kółkiem. Zawieszenie stawia na komfort, nie tracąc stabilności – samochód utrzymuje solidny kontakt z nawierzchnią, a stosunkowo niskie nadwozie minimalizuje przechyły na zakrętach. W rezultacie jazda jest przewidywalna, stabilna i auto poprawnie reaguje na polecenia kierowcy.

140 KM mocy Swace zapewnia wystarczające osiągi do dynamicznej jazdy. System hybrydowy gwarantuje wysoką responsywność, a przekładnia e-CVT szybko reaguje na żądania przyspieszenia. Przy niższych prędkościach silnik elektryczny daje wyraźny impuls, co czyni ruszanie płynnym i efektywnym. Toyota wyraźnie udoskonaliła swoją technologię CVT – irytujący dźwięk „wycia”, który kiedyś kojarzono z tym typem przekładni, został wyeliminowany.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Zastosowany tu system hybrydowy wyróżnia się jako jeden z najbardziej dopracowanych na rynku. Przejścia między silnikiem benzynowym a elektrycznym są płynne, bez szarpnięć czy dziwnych dźwięków. Praca hybrydy jest w pełni zautomatyzowana, choć kierowca może wymusić tryb EV (jazda wyłącznie na napędzie elektrycznym), o ile akumulator jest wystarczająco naładowany. Mała pojemność baterii pozwala jednak na pokonanie tylko kilku kilometrów w trybie elektrycznym. Kierowca może również dostosować jazdę, wybierając jeden z trzech trybów: Eco, Comfort lub Sport.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Efektywność hybrydy szczególnie wyróżnia się w warunkach miejskich. Przełączenie skrzyni biegów na tryb „B” aktywuje silniejsze hamowanie rekuperacyjne, które odzyskuje energię podczas zwalniania i przekazuje ją z powrotem do akumulatora. Co więcej, system rekuperacji może integrować się z danymi z nawigacji, aby zoptymalizować swoje działanie. Na przykład dostosowuje intensywność hamowania przed zakrętami lub przy wjeździe do strefy z ograniczoną prędkością, poprawiając jednocześnie efektywność i bezpieczeństwo.

Suzuki Swace 2025 | Zużycie paliwa

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Hybrydowe systemy Toyoty są znane ze swojej oszczędności paliwa, a Suzuki Swace naturalnie dziedziczy tę zaletę. W warunkach miejskich zużycie paliwa wynosi około 4,5 l/100 km. Na drogach pozamiejskich przy prędkościach do 90 km/h Swace osiąga podobne wyniki, utrzymując zużycie poniżej 5 l/100 km. Na autostradach zużycie wzrasta, mieszcząc się w przedziale 7–8 l/100 km. Przy dłuższych podróżach przydałby się większy zbiornik paliwa, ponieważ obecny o pojemności 43 litrów może wymagać częstych postojów na tankowanie.

Suzuki Swace 2025 | Podsumowanie i werdykt

Ocena Suzuki Swace nie powinna być zaskoczeniem – to solidny samochód z niewieloma istotnymi wadami. Doskonale radzi sobie pod względem oszczędności paliwa, jednocześnie oferując przyjemne wrażenia z jazdy. Wnętrze jest komfortowe, przestronne, dobrze wykonane i bogato wyposażone. Jedynym zauważalnym minusem jest brak bardziej efektywnego wyciszenia kabiny.

Suzuki Swace | Test, opinie
Suzuki Swace | Test, opinie
Dlaczego więc wybrać Suzuki Swace zamiast Toyoty Corolli? Kilka czynników może skłonić kupujących do tego wyboru. Cena to oczywisty argument - struktury cen obu modeli nie są identyczne, promocje lub preferencje indywidualne dotyczące konkretnym opcji wyposażenia mogą sprawić, że Swace okaże się atrakcyjniejszą opcją. Lojalność wobec marki, sentyment lub bliskość salonu sprzedaży to także ważne, choć subiektywne, czynniki.

Jedno jest pewne: Suzuki zyskało doskonały samochód w postaci modelu Swace. Cena testowanej wersji Premium Plus wynosi w ofercie promocyjnej 120 900 PLN (stan na styczeń 2025). Za dodatkowe 14 000 PLN można zdecydować się na wersję Elegance, która oferuje m.in. lepszy system multimedialny, czujniki parkowania, bezkluczykowy dostęp, nastrojowe oświetlenie wnętrza i bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Tekst i zdjęcia: Michał Borowski

Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej? - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?Suzuki Swace: Toyota Corolla w przebraniu czy coś więcej?

Zobacz także

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Suzuki Across i Swace już w Polsce

Suzuki Across i Swace już w Polsce 2020-11-09

U dealerów Suzuki można już zamawiać dwa zupełnie nowe modele: Suzuki Across i Suzuki Swace. Oba powstały przy współpracy z Toyotą. Pierwsze z aut to przemodelowana Toyota RAV4 w jej najnowszym wcieleniu. Co zaskakujące Swace oferowany jest jako...
Suzuki Swace. Bliźniak Toyoty Corolli

Suzuki Swace. Bliźniak Toyoty Corolli 2020-09-16

Do salonów Suzuki wkracza właśnie zupełnie nowy model. Swace to brak bliźniak Toyoty Corolli Touring Sports.Swace jest drugim modelem dostarczonym dla Suzuki w ramach umowy o współpracy z Toyota Motor Corporation. Pierwszym był Suzuki Across (nie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS