Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
18 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.3 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Swift II 1.3 68 KM
Suzuki Swift
Swift to nazwa małego samochodu, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w… 1983 roku. Pierwsza generacja było produkowana przez 5 lat, ale druga, która debiutowała w 1989 roku zjeżdżała z taśm produkcyjnych aż do 2004 roku! Rok później debiutowała trzecia generacja, której produkcję zakończono w 2010 roku, zastępując generacją czwartą. Dostępne w Polsce egzemplarze drugiej, trzeciej i czwartej generacji wyprodukowano na Węgrzech.
Suzuki Swift II
Swifty II generacji cieszą się świetną opinią. Na najwyższe noty zasługują silniki, które mimo niewielkiej pojemności potrafią bez remontu przejechać nawet pół miliona kilometrów, zużywając przy tym naprawdę niewielkie ilości paliwa.
Niska jakość plastików we wnętrzu powoduje stuki i skrzypienia, czasem (rzadko) szwankuje układ elektryczny, relatywnie szybko zużywają się łożyska w tylnych kołach oraz przednie zawieszenie, stosunkowo często zdarzają się problemy z rdzą. Ze względu na niezbyt szczęśliwe umieszczenie chłodnicy mogą przytrafić się uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez uderzające kamienie.
Poważną wadą auta jest dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa. Przeszkadzać może również ubogie wyposażenie.
Starsze egzemplarze to już pojazdy wiekowe, na granicy śmierci technicznej. Dlatego szukając auta lepiej skupić się na egzemplarzach z końca produkcji, które dają szansę na jeszcze kilka lat w miarę bezawaryjnej eksploatacji. Przed zakupem szczególną uwagę trzeba zwrócić uwagę ogniska rdzy. O ile usterki techniczne można stosunkowo łatwo i tanio usunąć to walka z zardzewiałym nadwoziem może - wobec niskiej wartości samochodu - nie mieć większego sensu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10