Suzuki Swift V Sport 1.4 Boosterjet SHVS 129 KM
Suzuki Swift
Swift to nazwa małego samochodu, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w… 1983 roku. Pierwsza generacja było produkowana przez 5 lat, ale druga, która debiutowała w 1989 roku zjeżdżała z taśm produkcyjnych aż do 2004 roku! Rok później debiutowała trzecia generacja, której produkcję zakończono w 2010 roku, zastępując generacją czwartą. Dostępne w Polsce egzemplarze drugiej, trzeciej i czwartej generacji wyprodukowano na Węgrzech.
Suzuki Swift V Sport
Swift to flagowy model marki Suzuki. Od wprowadzenia na rynek w 2004 roku na świecie sprzedano ponad 5,3 miliona egzemplarzy. Europejska wersja jego najnowszego wcielenia zaprezentowana została w czasie salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2017 roku. Samochód powstał na nowej, lekkiej płycie podłogowej zaprojektowanej w technologii „HEARTECT”. Auto oferowane jest w dwóch wersjach napędowych. Odmiana RS napędzana jest turbodoładowanym silnikiem BOOSTERJET o pojemności 1,0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który jest zestrojony z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Klienci mogą się też zdecydować na benzynowy 1,2 DUALJET współpracujący z systemem hybrydowym SHVS. Pakiet bezpieczeństwa (dostępny powyżej wersji XG) zawiera najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Po raz pierwszy w samochodzie Suzuki zastosowano system przeciwdziałania kolizjom Dual Sensor Brake Support (DSBS). Wykorzystuje on kamerę i czujnik laserowy wraz z automatycznymi światłami drogowymi, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Pakiet obejmuje także aktywny tempomat, który automatycznie zachowuje zadaną odległość do samochodu jadącego przed Swiftem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-29