Jeszcze przed końcem wakacji w salonach Volkswagena pojawi się nowa wersja nadwoziowa Golfa – model Variant, czyli kombi.
Jakie niespodzianki przygotowali dla nas inżynierowie z Wolfsburga? W porównaniu z poprzednią generacją samochód zdecydowanie schudł. Auto waży średnio o ok. 105 kg mniej, co przekładać ma się na zmniejszenie apetytu na paliwo o – mniej więcej – 15 procent.
NowyVolkswagen Golf VII Variant
Golf Variant siódmej generacji mierzy 4562 mm długości. To wynik o 307 mm większy niż w przypadku standardowego Golfa z nadwoziem typu hatchback. W stosunku do poprzednika znacznie powiększono przestrzeń ładunkową.
Licząc do linii oparcia tylnej kanapy, do bagażnika zapakować można pakunki o pojemności aż 605 l. Poprzedni model mieścił dokładnie o 100 l mniej. Jeszcze większe wrażenie robi pojemność przedziału bagażowego, uzyskiwana po złożeniu oparć tylnej kanapy. Wówczas, pakując auto po dach, kierowca ma do dyspozycji 1620 l.
NowyVolkswagen Golf VII Variant
W ofercie znajdzie się siedem silników – każdy z nich wyposażony jest w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Najmniejszy, benzynowy silnik – 1,2 l TSI – dostępny będzie w dwóch wariantach mocy: 85 KM i 105 KM. Jego większy brat – 1,4 l TSI – oferowany będzie w odmianach 122 i 140-konnej.
Volkswagen przewidział też trzy odmiany wysokoprężne o pojemności 1,6 l i 2,0 l. Do wyboru będą: 105 KM, 110 KM i 150 KM.
NowyVolkswagen Golf VII Variant
W zależności od jednostki napędowej samochód sprzęgany będzie z ręczną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach. W ofercie pojawią się też sześcio lub siedmoobiegowe przekładnie DSG. Na liście opcji – po raz pierwszy w historii modelu Variant – pojawi się system XDS, czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Auto oferowane będzie również z napędem 4Motoion.
Znamy już również ceny nowego Golfa Variant.