Fiat zawsze był mistrzem w produkcji tanich samochodów miejskich. Począwszy od powojennej „pięćsetki”, przez model 126, cinguecento czy seicento każdy kolejny maluch z Włoch okazywał się rynkowym hitem.
Żaden z wytwarzanych wcześniej pojazdów nie cieszył się jednak aż tak ogromnym powodzeniem, jak zaprezentowana w 2003 roku nowa panda.
Kluczem do rewelacyjnych wyników sprzedaży okazało się wyposażenie auta w pięciodrzwiowe nadwozie oraz ulokowanie produkcji w polskiej fabryce Fiata w Tychach. Właśnie dzięki wykwalifikowanym pracownikom tyskiej fabryki, która cieszy się opinią jednego z najlepszych zakładów Fiata na świecie, jakość Pandy przerosła oczekiwania klientów. Dziś, po ośmiu latach od rynkowego debiutu Pandy, z linii montażowej polskiej fabryki zjechał egzemplarz oznaczony numerem 2 000 000!
Panda wytwarzana jest w Tychach od 2003 roku. 94,2 proc. produkcji tego modelu trafia na rynki zagraniczne. Największym powodzeniem autko cieszy się we: Włoszech, Niemczech i Francji. Mimo, że jeszcze w tym roku we Włoszech rozpocząć ma się produkcja kolejnej generacji, obecnie oferowany model wciąż cieszy się ogromnym powodzeniem, co pozwala sądzić, że jeszcze długo pozostawać on będzie w ofercie marki. W zeszłym roku wyprodukowano ponad 236 tys. sztuk Pandy, Bogusław Cieślar – rzecznik Fiat Auto Poland – prognozuje, że w tym roku z linii zjedzie ok. 200 tys. egzemplarzy. I jak dodaje, temat zakończenia produkcji Pandy w ogóle nie istnieje...
Jubileuszowy model wyposażony jest w 75-konny silnik Diesla 1,3 Multijet. Oprócz niego, w ofercie są jeszcze benzynowe jednostki 1,1 l. (54 KM), 1,2 l. (69 KM) oraz 1,4 l (77 KM). Obecnie, najtańszą fabrycznie nową Pandę kupić można za 25 900 zł. Ceny najstarszych używanych egzemplarzy w dobrym stanie zaczynają się od około 9 tys. zł.
Jeśli chcesz kupić używanego Fiata Pandę koniecznie skorzystaj z naszego katalogu. Znajdziesz w nim opisy najczęstszych usterek, dane techniczne, raporty zużycia paliwa czy aktualne ceny poszczególnych roczników.