Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.9 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Avensis I 1.6 110 KM
Toyota Avensis
Toyota Avensis to następca legendarnego już modelu Carina. Podobnie jak w przypadku poprzednika auta o tej nazwie sprzedawane na rynkach europejskich powstają w Wielkiej Brytanii. Avensisy cieszą się opinią solidnych pojazdów, ale przed zakupem należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi na rynku wtórym wersjami. W przypadku benzynowych jednostek napędowych nie wszystkie tolerują zasilanie gazem LPG, dieslom zdarzają się kosztowne usterki. Na tle europejskiej konkurencji przeciętnie wypadają właściwości jezdne i przestrzeń w kabinie.
Toyota Avensis I
Pierwsza seria trafiła do sprzedaży w 1998 roku i przetrwała w ofercie Toyoty do roku 2003. W 2000 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi. Podobnie jak poprzedniczkę Avensis również produkowano w Anglii (fabryka w Derby). Samochód oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: jako sedan, liftback oraz kombi. W Japonii opracowano również na jego bazie niewielki minivan o nazwie Avensis Verso.
Podobnie jak Carina auto cieszy się opinią niezawodnego, chociaż pod tym względem ustępuje poprzedniczce. Na pewno warto mieć na uwadze kilka typowych mankamentów. Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Jeżeli więc zamierzamy podróżować dynamicznie (często kręcąc silnik do 6-7 tys. obr./min) co kilka tygodni dobrze jest kontrolować stan oleju. Czasami uszkodzeniom ulega również układ przeniesienia napędu - współpracy potrafią odmówić łożyska skrzyni biegów.
Mankamentem nękającym stosunkowo dużą ilość pojazdów jest częste przepalanie się żarówek świateł mijania (H7). Trzeba też bardzo uważać przy ich wymianie. Żarówki mocowane są na trzech cienkich podstawkach z tworzywa sztucznego, które z czasem staje się bardzo kruche. Jeśli się złamie pozostaje jedynie wymiana całego reflektora.
Podobnie jak w przypadku innych japońskich samochodów trzeba też uważać na bardzo łatwy do zarysowania, „ekologiczny” lakier.
Nowoczesne Diesle serii D-4D podobnie jak inne tego typu konstrukcje z układem wtryskowym typu Common Rail są bardzo wrażliwe na jakość stosowanego paliwa. Nękają je również usterki dwumasowych kół zamachowych.
Ponadto zdarzały się usterki układu kierowniczego i hamulcowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10
Samochód potrafi doprowadzić do załamania nerwowego. Jestem mechanikiem i po niemieckich markach postanowiłem, że kupię avensis i będę się cieszył bezawaryjnością. Opinie są o toyotach jakie są. Golfem II przejeździłem ponad dwa lata, vectrą B też ponad dwa lata. Avensisa mam dość po niecałym roku. Po zakupie zmiana pierścieni, bo oleju ubywało około 1L na tysiąc km. Podobno ocynkowane nadwozie... Lepsze już miałem nie ocynkowane w oplu, przynajmniej dziur nie było. Maglownica cieknie, co śrubkę odkręcam to się urywa. Dziwne dźwięki wydaje przy kręceniu kierownicą (nie zawsze). Środek może i ergonomiczny, ale tak nudny, że odmóżdża jak się jedzie gdzieś dalej. Hamulce mało efektywne i słabo chłodzone tarcze z przodu. Raz na dwa tygodnie coś się musi popsuć. Przewód zapłonowy przebicia dostanie, płyn chłodniczy zacznie wyciekać, centralny przestanie działać, rolka od paska zacznie szumień, trójka ciężko wchodzić, coś się wybije w zawieszeniu i problem znaleźć w dobrej cenie i dobrego producenta, szyba dostanie przekosu przy zamykaniu. Ostatnio deska rozdzielcza pękła od słońca... Bezawaryjny, bo zawsze się dotelepie do celu. Niektórzy wymieniają silniki, a i tak dalej twierdzą, że bezawaryjne samochody. Z plusów to dobrze wyciszony środek i dużo schowków. Zawieszenie ma się wrażenie, że jak trzeba to jest twarde, a jak trzeba to komfortowe. No i prawie natychmiast reaguje na ruch kierownicą. Zawsze podziwiałem, toyoty, ale jak kupiłem swoją to otworzyły mi się oczy.
Z którego roku Pańskie to auto???Mma się wrażenie, że z 98 i było w "złych rękach" Ja mam taką 15 - letnią, z 98 od 5 lat i nie narzekam! Jedyne - to mocy trochę za mało ( ale chciałem oszczędny 1.6...)