chceauto.pl
x

Toyota Avensis I 1.6 110 KM

Toyota Avensis I 1.6 110 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1998
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1587 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
110 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
195 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
50 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
500 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.9 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota Avensis I 1.6 110 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Avensis I 1.6 110 KMToyota Avensis I 1.6 110 KMToyota Avensis I 1.6 110 KMToyota Avensis I 1.6 110 KMToyota Avensis I 1.6 110 KMToyota Avensis I 1.6 110 KM

Toyota Avensis I 1.6 110 KM

Toyota Avensis

Toyota Avensis to następca legendarnego już modelu Carina. Podobnie jak w przypadku poprzednika auta o tej nazwie sprzedawane na rynkach europejskich powstają w Wielkiej Brytanii. Avensisy cieszą się opinią solidnych pojazdów, ale przed zakupem należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi na rynku wtórym wersjami. W przypadku benzynowych jednostek napędowych nie wszystkie tolerują zasilanie gazem LPG, dieslom zdarzają się kosztowne usterki. Na tle europejskiej konkurencji przeciętnie wypadają właściwości jezdne i przestrzeń w kabinie.

Toyota Avensis I

Pierwsza seria trafiła do sprzedaży w 1998 roku i przetrwała w ofercie Toyoty do roku 2003. W 2000 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi. Podobnie jak poprzedniczkę Avensis również produkowano w Anglii (fabryka w Derby). Samochód oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: jako sedan, liftback oraz kombi. W Japonii opracowano również na jego bazie niewielki minivan o nazwie Avensis Verso.

Podobnie jak Carina auto cieszy się opinią niezawodnego, chociaż pod tym względem ustępuje poprzedniczce. Na pewno warto mieć na uwadze kilka typowych mankamentów. Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Jeżeli więc zamierzamy podróżować dynamicznie (często kręcąc silnik do 6-7 tys. obr./min) co kilka tygodni dobrze jest kontrolować stan oleju. Czasami uszkodzeniom ulega również układ przeniesienia napędu - współpracy potrafią odmówić łożyska skrzyni biegów.

Mankamentem nękającym stosunkowo dużą ilość pojazdów jest częste przepalanie się żarówek świateł mijania (H7). Trzeba też bardzo uważać przy ich wymianie. Żarówki mocowane są na trzech cienkich podstawkach z tworzywa sztucznego, które z czasem staje się bardzo kruche. Jeśli się złamie pozostaje jedynie wymiana całego reflektora.

Podobnie jak w przypadku innych japońskich samochodów trzeba też uważać na bardzo łatwy do zarysowania, „ekologiczny” lakier.

Nowoczesne Diesle serii D-4D podobnie jak inne tego typu konstrukcje z układem wtryskowym typu Common Rail są bardzo wrażliwe na jakość stosowanego paliwa. Nękają je również usterki dwumasowych kół zamachowych.

Ponadto zdarzały się usterki układu kierowniczego i hamulcowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Nowa Toyota Avensis. Ceny2015-05-14Nowa Toyota Avensis oficjalnie2015-03-05Toyota Avensis z nowym przodem2011-09-14Chcesz Avensisa? Lepiej się wstrzymać...2011-09-08Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis2022-12-16Nowa Toyota Avensis2015-02-16

Toyota Avensis CRASHTEST

Toyota Avensis - AKCJE NAWROTOWE

2011-03-08Toyota powiadomiła, że niektóre samochody Toyota Avensis z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.4 l wyprodukowane w Brukseli, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych samochodach Toyota Avensis wyposażonych w silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa (D4), może dojść do uszkodzenia jednego z elementów układu paliwowego.

Usterka zaworu regulacyjnego wysokociśnieniowej pompy paliwowej może pojawić się wówczas, gdy mocowanie zaworu regulacyjnego wysokociśnieniowej pompy paliwowej ulegnie osłabieniu ze względu na zużycie uszczelki zaworu. W takim przypadku wibracje układu mogą doprowadzić do wycieku paliwa.

Szczegółowe informacje pozwalające zidentyfikować samochody, których dotyczą obie usterki: zaworu regulacyjnego oraz przewodu paliwowego zawarte są poniżej:

AZT220SB1##BBN##E000020 - #E023672 wyprodukowane od 10.07.2000 do 22.12.2002

Uwaga: # znak nieznaczący do identyfikacji pojazdu

WAŻNE: Nie wszystkie pojazdy z zakresu podanego powyżej objęte są kampanią i nie wszystkie były sprzedawane w Polsce.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani na bezpłatną naprawę do autoryzowanych stacji obsługi.

Toyota Avensis I 1.6 110 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 3

BMW 3

16i 102 KM benzyna1998sedanręcznatylny
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 406

Peugeot 406

1.8 112 KM benzyna1998sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Daewoo Espero

Daewoo Espero

2.0 105 KM benzyna1998sedanręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Daewoo Nubira

Daewoo Nubira

1.6 106 KM benzyna1998sedanręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.6 E 101 KM benzyna1998sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda Xedos 6

Mazda Xedos 6

1.6 16V 107 KM benzyna1998sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Avensis I 1.6 110 KM Opinie i komentarze

Piotr
7 maja 2012
Samochód potrafi doprowadzić do załamania nerwowego. Jestem mechanikiem i po niemieckich markach postanowiłem, że kupię avensis i będę się cieszył bezawaryjnością. Opinie są o toyotach jakie są. Golfem II przejeździłem ponad dwa lata, vectrą B też ponad dwa lata. Avensisa mam dość po niecałym roku. Po zakupie zmiana pierścieni, bo oleju ubywało około 1L na tysiąc km. Podobno ocynkowane nadwozie... Lepsze już miałem nie ocynkowane w oplu, przynajmniej dziur nie było. Maglownica cieknie, co śrubkę odkręcam to się urywa. Dziwne dźwięki wydaje przy kręceniu kierownicą (nie zawsze). Środek może i ergonomiczny, ale tak nudny, że odmóżdża jak się jedzie gdzieś dalej. Hamulce mało efektywne i słabo chłodzone tarcze z przodu. Raz na dwa tygodnie coś się musi popsuć. Przewód zapłonowy przebicia dostanie, płyn chłodniczy zacznie wyciekać, centralny przestanie działać, rolka od paska zacznie szumień, trójka ciężko wchodzić, coś się wybije w zawieszeniu i problem znaleźć w dobrej cenie i dobrego producenta, szyba dostanie przekosu przy zamykaniu. Ostatnio deska rozdzielcza pękła od słońca... Bezawaryjny, bo zawsze się dotelepie do celu. Niektórzy wymieniają silniki, a i tak dalej twierdzą, że bezawaryjne samochody. Z plusów to dobrze wyciszony środek i dużo schowków. Zawieszenie ma się wrażenie, że jak trzeba to jest twarde, a jak trzeba to komfortowe. No i prawie natychmiast reaguje na ruch kierownicą. Zawsze podziwiałem, toyoty, ale jak kupiłem swoją to otworzyły mi się oczy.
Artur Wanian
3 marca 2013
Z którego roku Pańskie to auto???Mma się wrażenie, że z 98 i było w "złych rękach" Ja mam taką 15 - letnią, z 98 od 5 lat i nie narzekam! Jedyne - to mocy trochę za mało ( ale chciałem oszczędny 1.6...)

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS