Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.4 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Camry IV 2.2 136 KM
Toyota Camry
Historia Camry sięga 1982 roku. W Polsce najpopularniejsze są modele trzeciej generacji (1991-1996). Samochód ma grono wiernych użytkowników, którzy chwalą przede wszystkim wysoki komfort jazdy, duża ilość miejsca wewnątrz oraz bezawaryjność. W przypadku tego modelu o typowych usterkach trudno mówić. Właściciel Camry rzadko kiedy pojawia się w warsztacie. Narzekania dotyczą jedynie drobnych niedomagań elektryki (np. czujniki ABS czy przepalające się żarówki). W zawieszeniu najczęściej doglądać trzeba łączników stabilizatorów czy tulei metalowo-gumowych. Trzeba jednak pamiętać, że w samochodzie którego produkcja skończyła się przeszło 10 lat temu każda usterka ma prawo się zdarzyć. Poważną wadą Camry jest brak w ofercie silnika Diesla, przez co wielu użytkowników decyduje się na montaż instalacji LPG. Te ostatnie źle wpływają jednak na przepływomierze. Trzeba też pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych.
Toyota Camry IV
Czwarta generacja modelu Camry produkowana była w latach 1996-2001. Podobnie jak poprzednik samochód cieszy się nienaganną opinią. Jest wygodny, dobrze wyposażony i bardzo niezawodny. Problemy wynikać mogą jedynie z zastosowania tanich instalacji gazowych, których rodzinna Toyota nie toleruje (w ofercie brak silnika Diesla). Jeśli dokonujemy obsługi serwisowej zgodnie z zaleceniami producenta, jedyne co może nas zaskoczyć to właściwie tylko usterka łącznika stabilizatora czy silentblocka. Trzeba jednak pamiętać, że ceny części są bardzo wysokie, a zamienników brak.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10