chceauto.pl
x

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2001
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
90 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
402 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KMToyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KMToyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM

Corolla Verso I
Toyota Corolla Verso to kompaktowy minivan, który zaprezentowano w 2001 roku. Debiut okazał się trudny. Bazujące na Corolli IX generacji auto nie spotkało się z ciepłym przyjęciem, w efekcie produkcja została zakończona w 2004 roku.

Corolla Verso II
W 2004 roku pojawiła się III generacja Corolli Verso. Auto produkowane było w Turcji i idealnie wstrzeliło się w europejski boom na minivany. Corolla Verso tej generacji oferowana była w wersjach 5- i 7-osobowej.

Uwagi użytkowników dotyczą głównie nie najlepszych materiałów we wnętrzu i jakości montażu. Może to skutkować skrzypieniami i stukami. W samochodach z silnikami wysokoprężnymi dość szybko mogą się zużywać sprzęgła, zdarzają się również kosztowne problemy z wtryskiwaczami. W początkowym okresie produkcji użytkownicy aut często odwiedzali Autoryzowane Stacje Obsługi z powodu nadmiernego zużycia oleju w jednostkach benzynowych. Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Niektóre serwisy Toyoty na gwarancji dokonywały np. wymiany uszczelniaczy zaworowych, jednak przeważnie na nic się to nie zdawało.

Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-19

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

To są najlepsze minivany2011-06-28Najmniej awaryjne auta - raport TUV!2012-12-09

Toyota Corolla Verso - AKCJE NAWROTOWE

2006-07-25Toyota powiadomiła o usterkach wyprodukowanych w Turcji samochodów marki Corolla Verso.

Gdy przełącznik trybu pracy poduszki powietrznej pasażera znajduje się w pozycji ON (system włączony) wszystkie elementy układu działają prawidłowo. W przypadku skorzystania z opcji dodatkowej tj. wyłączenia poduszki powietrznej pasażera, gdy przełącznik trybu pracy poduszki znajduje się w pozycji OFF (system wyłączony), wyłączony zostaje napinacz prawego pasa bezpieczeństwa a nie poduszka. W przypadku kolizji, poduszka powietrzna może zostać uaktywniona, a napinacz prawego pasa bezpieczeństwa nie zostaje uruchomiony. W takim przypadku zwiększa się ryzyko odniesienia obrażeń przez użytkownika samochodu.

W Polsce kampanią objęto 3 502 samochody o następujących specyfikacjach (patrz VIN):

EA15R# 0R000001 - 0R037578
EA16R# 0R000005 - 0R037647
EB16R# 0R000002 - 0R037646
EX15R# 0R000014 - 0R060488
EX16R# 0R000010 - 0R060492
EZ15R# 0R000010 - 0R028211
EZ16R# 0R000011 - 0R028217
ER15R# #R000089 - #R082735
ER16R# #R000019 - #R082828
2010-02-05Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomiła, że niektóre samochody modeli:
AYGO (luty 2005 - sierpień 2009)
iQ (listopad 2008 - listopad 2009)
Yaris (luty 2005 - wrzesień 2009)
Auris (październik 2006 - 5 stycznia 2010)
Corolla (październik 2006 - Grudzień 2009)
Verso (luty 2009 - 5 stycznia 2010)
Avensis (listopad 2008 -grudzień 2009)
RAV4 (listopad 2008 - listopad 2009)
wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, RPA, Czechach, Japonii i Francji, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w ok. 80.000 egzemplarzy samochodów marki Toyota, może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie.

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

2.0 HDI 90 KM diesel2001VANręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot Partner

Peugeot Partner

2.0 HDI 90 KM diesel2001VANręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Corolla Verso II 2.0 D-4D 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS