chceauto.pl
x

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2003
Średnia cena
11 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1364 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
75 KM
0-100 km/h
13.8 s.
V max
160 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
31 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
5 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
13%
Średni przebieg
93 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
205 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KMToyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KMToyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KMToyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KMToyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM

Toyota Yaris

Yaris to następca słynącej z legendarnej niezawodności miejskiej Toyoty Starlet. Projektując następcę Japończycy przywiązywali większą uwagę do potrzeb damskiej klienteli - zadbano o to, by nadwozie przypadło do gustu paniom a wysoka pozycja za kierownicą ułatwiała manewrowanie. W stosunku do Starleta zdecydowanie poprawił się też poziom bezpieczeństwa.

Yaris należy do pojazdów, które na rynku wtórnym są bardzo cenione. Starsze roczniki, zwłaszcza te pochodzące z polskich salonów, charakteryzowały się jednak ubogim wyposażeniem. Wielu egzemplarzom brakuje np. wspomagania kierownicy czy klimatyzacji. Niezależnie od generacji, samochód wciąż uznawany jest za wzór trwałości.

Toyota Yaris I

Zaprezentowana w 1999 roku Toyota Yaris szybko stała się rynkowym hitem. Dobra opinia o poprzedniku (Starlet), przestronne wnętrze i ciekawa stylistyka sprawiły, że dealerzy nie mogli narzekać na brak zainteresowania. Początkowo samochód importowano z Japonii, w 2001 roku uruchomiono produkcję we Francji. Nie wpłynęło to na spadek jakości samochodów.

W 2003 roku autu zafundowano niewielki lifting. Kosmetyczne zmiany objęły m.in. kształt zderzaków i reflektorów, poczyniono także pewnie korekty we wnętrzu. W porównaniu do drugiej generacji wnętrze może wydawać się ciasne, ale i tak rzadko który reprezentant segmentu B jest w stanie zaoferować więcej. Ciekawym i funkcjonalnym rozwiązaniem jest chociażby możliwość regulacji tylnej kanapy (w zakresie aż 15 cm), co w zależności od potrzeb pozwala odpowiednio zagospodarować przestrzeń (np. powiększyć bagażnik do 305 l.).

Ciekawą stylistycznie i funkcjonalną deskę rozdzielczą wykonano niestety z przeciętnej jakości materiałów. Chociaż całość zmontowano dokładnie, szczególnie w zimie kokpit potrafi wydawać nieprzyjemne dźwięki. W codziennej eksploatacji auto nie stwarza prawie żadnych problemów, chociaż pierwsze egzemplarze nie do końca wpisywały się w ten obraz. Poszczególnym egzemplarzom zdarzają się np. wycieki oleju spod pokrywy rozrządu czy standardowe w polskich warunkach usterki zawieszenia (zużycie elementów metalowo-gumowych). Przyglądając się autu warto też sprawdzić stan amortyzatorów, często bowiem trapią je wycieki oleju.

Użytkownicy narzekają także na dodatki typu centralny zamek, alarm lub blokadę skrzyni biegów, jednak należy pamiętać, że podzespoły te nie są markowane znaczkiem Toyoty. Słowa krytyki nalezą się jednak za problemy z korozją. Czasami - nawet w bezwypadkowych egzemplarzach - atakuje ona ranty drzwi i progi.

Dobrą opinią cieszą się natomiast silniki i to w zasadzie wszystkie. Jednostka o pojemności 1 i mocy 68 KM (zmienne fazy rozrządu, łańcuch) zdobyła nawet tytuł Silnika Roku 1999. Jednak również silnik 1.3 i diesel 1.4 są praktycznie bezawaryjne.

Dobra opinia, jaką cieszy się Toyota Yaris przekłada się na wysokie ceny egzemplarzy używanych oraz niski spadek wartości. Warto zainwestować w autoalarm - Yarisy cieszą się niestety dużym wzięciem wśród złodziei.

Pierwsza generacja Yarisa produkowana była do 2005 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-24

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

To koniec Toyoty Yaris z silnikiem 1.0. Ceny pójdą w górę2023-08-08Toyota Yaris po liftingu. Polskie, wyższe ceny2023-07-03Toyota Yaris Van. "Ciężarówka" dla firm2023-06-25Toyota Yaris po liftingu2023-06-06Toyota Yaris Hybrid zwycięzcą testu ADAC2022-02-01Toyota Yaris IV. Polskie ceny2020-04-07

Toyota Yaris CRASHTEST

Toyota Yaris - AKCJE NAWROTOWE

2006-08-02Toyota poinformowała o usterkach w wyprodukowanych w Japonii samochodach marki Yaris i Yaris Verso.

Na skutek błędu wykonania czujnika położenia wału korbowego olej silnikowy może dostać się do jego wnętrza. Przy wzroście temperatury silnika olej silnikowy powiększa swoją objętość, co może doprowadzić do uszkodzenia połączeń elektrycznych w czujniku. W najgorszym przypadku może dojść do wyłączenia silnika w czasie jazdy i braku możliwości jego ponownego uruchomienia.

W Polsce kampanią objęto 116 samochodów o następujących specyfikacjach (patrz VIN):

Yaris

NCP1#
JTD
JT123#
00007987 -00023799
31.01.2001
-
29.10.2001

JW123#
00095721 -00131781

Yaris Verso

NCP2#
JTD
KT223#
00043512 -00051633

31.01.2001
-
08.10.2001
2013-04-17Niektóre samochody marki:

Toyota Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii,
Toyota Avensis Verso wyprodukowane w Japonii,
Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii, Turcji,
Toyota Yaris wyprodukowane we Francji,
Lexus SC430 wyprodukowane w Japonii,
mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W modelach tych poduszki powietrzne czołowe po stronie pasażera mogły zostać wyposażone w niewłaściwie wykonany generator gazu. Może to spowodować rozszczelnienie generatora przy napełnianiu poduszki podczas kolizji, co w konsekwencji może doprowadzić do niewłaściwego napełnienia poduszki i powstania ryzyka obrażeń u pasażera.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 31 321 samochodów marki Toyota i Lexus. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.

plik pdf

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

1.3 JTD 70 KM diesel2003hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.4 TDI 75 KM diesel2003hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Punto

Fiat Punto

1.3 70 KM diesel2003hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Corsa

Opel Corsa

1.3 CDTI 70 KM diesel2003hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 206

Peugeot 206

1.4 HDI 70 KM diesel2003hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Clio

Renault Clio

1.5 dCi 80 KM diesel2003hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Yaris I 1.4 D-4D 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS