2007-05-10 | Samochody Toyota model Yaris wyprodukowane we Francji mogą powodować zagrożenie dla użytkowników. W niektórych samochodach modelu Yaris podczas kolizji może dojść do całkowitego wysunięcia zagłówka z oparcia fotela tylnego lub przedniego. Ponadto boczna poduszka powietrzna może nie napełnić się prawidłowo w odpowiednio krótkim czasie. Kampanią objęte były samochody Toyota Yaris, wyprodukowane od 4 listopada 2005r. do 31 lipca 2006r. o następujących specyfikacjach: JG9#3# 0A002425 - 0A032787 KG9#3# 0A001018 - 0A032844 JC9#3# 0A008629 - 0A046881 KC9#3# 0A001024 - 0A046882 JL9#3# 0A013738 - 0A090052 KL9#3# 0A001022 - 0A090056 |
2009-02-12 | Niektóre samochody modelu Yaris wyprodukowane od 13 czerwca 2005 do 9 kwietnia 2007 w Japonii oraz od 7 listopada 2005 do 17 kwietnia 2007 we Francji, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników. Z powodu użycia nieodpowiednich materiałów w napinaczu pasa bezpieczeństwa, może dojść do uszkodzenia, w wyniku którego podczas wypadku i aktywacji pasa ulegnie on samozapłonowi. Na świecie odnotowano trzy takie przypadki. W Polsce wada może dotyczyć 14782 samochodów. plik pdf |
2010-02-05 | Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomiła, że niektóre samochody modeli: AYGO (luty 2005 - sierpień 2009) iQ (listopad 2008 - listopad 2009) Yaris (luty 2005 - wrzesień 2009) Auris (październik 2006 - 5 stycznia 2010) Corolla (październik 2006 - Grudzień 2009) Verso (luty 2009 - 5 stycznia 2010) Avensis (listopad 2008 -grudzień 2009) RAV4 (listopad 2008 - listopad 2009) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, RPA, Czechach, Japonii i Francji, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Przedsiębiorca poinformował, że w ok. 80.000 egzemplarzy samochodów marki Toyota, może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie. |
2011-07-22 | Niektóre samochody Toyota Yaris wyprodukowane we Francji w okresie: od 12 kwietnia 2010 r. do 4 stycznia 2011 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. W niektórych samochodach z powodu nieprawidłowego zamontowania osłony lewego przedniego słupka, podczas napełniania się kurtyny powietrznej w trakcie kolizji, osłona ta może odczepić się. W takim przypadku osłona ta mogłaby zranić kierującego pojazdem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 110 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku. Toyota zadeklarowała, że właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu sprawdzenia montażu osłony i ewentualnie dokonania korekty. plik pdf |
2012-10-12 | Niektóre samochody marki:
Toyota Auris wyprodukowane w Wielkiej Brytanii i Turcji w okresie od 14 września 2006 r. do 26 grudnia 2008 r.,
Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii i RPA w okresie od 4 października 2006 r. do 18 grudnia 2008 r.,
Toyota Yaris wyprodukowane w Japonii i Francji w okresie od września 2006 r. do 22 grudnia 2008 r.
Toyota RAV4 wyprodukowane w Japonii, w okresie od 1 września 2006 r. do 2 grudnia 2008 r.
mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Producent poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota istnieje możliwość zacierania się ślizgowych styków elektrycznych głównego wyłącznika opuszczania szyb, montowanego w drzwiach po stronie kierowcy. W przypadku próby smarowania mechanizmu ogólnie dostępnymi środkami, może dojść do przegrzania i nadtopienia wyłącznika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 904 samochodów marki Toyota. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że pierwsi właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi Klienci, w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy. plik pdf |
2013-07-09 | W niektórych modelach samochodów Toyota Yaris i Verso S (wyprodukowanych w latach 2010-2011) w elektronicznym module sterującym wspomaganiem układu kierowniczego może dochodzić do skraplania się wody, co może doprowadzić do zwarcia na zaciskach przekaźnika zasilającego silnik elektryczny układu wspomagania. W takim przypadku elektroniczny moduł sterujący zarejestruje nieprawidłowe napięcie w obwodzie wspomagania układu kierowniczego i zawiesi działanie wspomagania. Zostanie również uruchomiona sygnalizacja dźwiękowa oraz zapali się kontrolka ostrzegawcza na panelu wskaźników. Kierowanie samochodem będzie wymagało użycia większej siły. |