W polskich salonach Toyoty można już zamawiać "najostrzejszą" z odmian nowej Toyoty Yaris - przygotowany z myślą o torowej rywalizacji model Yaris GRMN. Klienci muszą się jednak pospieszyć. Na Stary Kontynent trafi jedynie 400 egzemplarzy japońskiego sportowca!
Toyota Yaris GRMN
W Japonii Toyota od lat oznacza najmocniejsze drogowe wersje swoich aut literami GRMN. Yaris jest pierwszym autem tej serii oferowanym również w Europie. Samochód trafia właśnie do salonów z okazji powrotu japońskiego producenta na trasy rajdowych odcinków specjalnych.
Auto oferowane jest wyłącznie w wersji trzydrzwiowej. Odmianę GRMN poznamy po dodatkowym pakiecie aerodynamicznym (z dużym tylnym skrzydłem) i stylizacyjnym nawiązującym do modelu WRC. Standardem są 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostarczone przez BBS. Auto - w większości - powstawało w rękami europejskich inżynierów Toyoty. Tutaj opracowano m.in doładowany kompresorem benzynowy silnik 1,8 l generujący 215 KM i blisko 250 Nm.
Toyota Yaris GRMN
Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach i mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu (Torsen). Ważące 1135 kg auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
Toyota Yaris GRMN zawieszona jest o 25 mm niżej, od standardowej odmiany. W zawieszeniu zastosowano m.in. stworzone specjalnie z myślą o tym pojeździe sprężyny i amortyzatory firmy Sachs. Przy opracowaniu układu hamulcowego (powstawał w Japonii) pomagali członkowie zespołu wyścigowego Toyota GAZOO Racing.
W Polsce za Toyotę Yaris GRMN zapłacić trzeba 139 900 zł. Złożenie zamówienia wymaga wpłacenia zaliczki w wysokości nie mniejszej, niż 4500 zł.