19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik z rodziny EA211. Fabryki Skody wytwarzają te jednostki napędowe dla wielu marek z Grupy Volkswagen. Warto przypomnieć, że pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 roku!
Obecnie w fabryce w Mladá Boleslav, ze względu na wprowadzenie środków bezpieczeństwa związanych z pandemią, dzienna liczba produkowanych silników została zredukowana z 2400 do 1900 sztuk. Pracownicy zajmują się produkcją nowoczesnych trzycylindrowych i czterocylindrowych jednostek napędowych w czterech różnych wersjach.
Skoda wytwarza trzycylindrowe silniki o pojemności 1,0 MPI i mocy 60 KM, 75 KM lub 80 KM. W przypadku 1,0 MPI EVO oraz 1.0 TSI dostępnych jest kilka wariantów mocy: 95 KM, 110 KM, a także 115 KM.
Czterocylindrowe warianty silnika EA211 obejmują 1.4 TSI o mocy: 128 KM lub 150 KM, jak również 1.6 MPI o mocy 110 KM. Silniki są montowane w aż 13 modelach samochodów różnych marek Grupy Volkswagen na całym świecie. Oprócz modeli Skody takich jak: Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq i Kodiaq motor EA211 produkowany w Mladá Boleslav znajduje zastosowanie w modelach marek Volkswagen oraz Seat.
Ważną rolę w koncernie Volkswagen odgrywa również fabryka komponentów ŠKODA AUTO w miejscowości Vrchlabí, gdzie produkowana jest m.in. dwusprzęgłowa 7-biegowa przekładnia DSG DQ200, stosowana w kilku markach Grupy Volkswagen. Na linii produkcyjnej powstaje 2200 sztuk przekładni DSG dziennie, a do listopada 2019 w Vrchlabí wytworzono łącznie 3 miliony skrzyń biegów!
Przypominamy, że historia silników produkowanych w Mladá Boleslav sięga 1899 roku. Zaledwie cztery lata po założeniu firmy produkującej rowery Václav Laurin i Václav Klement zaprezentowali bicykl wyposażony w jednocylindrowy silnik pomocniczy o mocach 1,25 oraz 1,75 KM. W 1905 roku spółka Laurin & Klement opracowała Voiturette A – swój pierwszy samochód posiadający chłodzony wodą silnik o mocy 7 KM i pojemności 1100 cm3.