Główna fabryka Skody w Mlada Boleslav wyprodukowała właśnie trzymilionowy egzemplarz modelu fabia. Jubileuszowe auto to samochód w wersji Green Line, wyposażony w 1,2-litrowy silnik Diesla o mocy 75 KM.
Skoda Fabia I generacji
Pierwsza generacja fabii zadebiutowała na rynku w 1999 roku. Dzięki przystępnym cenom i ponadczasowej, stonowanej stylistyce, auto cieszyło się ogromną popularnością - sprzedano aż 1 788 063 egzemplarzy. Samochód przetrwał w ofercie przez osiem lat.
Drugą generację tego popularnego samochodu segmentu B zaprezentowano na Geneva Motor Show w 2007 roku. Sprzedaż ruszyła w kwietniu 2007 roku, początkowo tylko w wersji hatchback, później również z nadwoziem kombi. Na początku 2010 roku model w obu wersjach przeszedł rozległy lifting. Jak do tej pory Fabię drugiej generacji nabyło już 1 211 937 osób.
Skoda Fabia II generacji
Te liczby czynią z samochodu jeden z najbardziej udanych modeli wyprodukowanych przez Skodę. W samym 2011 roku, dostawy Fabii do klientów z całego świata wzrosły o ponad 16 procent. Obecnie Fabia jest produkowana w fabrykach w Czechach, Chinach, Rosji i Indiach. Czeskie auta eksportowane są na 103 rynki całego świata.
Jeśli wierzyć danym technicznym, dzięki oponom o niskich oporach toczenia czy automatycznemu systemowi start-stop i układowi odzyskiwania energii z hamowania, jubileuszowa Fabia GreenLine spala zaledwie 3,4 l paliwa na 100 kilometrów. Nowoczesna jednostka diesla 1.2 TDI CR DPF o mocy 75 KM emituje jedynie 89 g CO2 /km.
Wnętrze Skody Fabii II generacji
W 2011 roku Skoda Fabia była drugim najczęściej wybieranym przez Polaków samochodem. Samochód dostępny w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i kombi - do wyboru jest siedem odmian silnikowych i pięć wersji wyposażeniowych.
Za najtańszą Fabię - model Easy z benzynowym silnikiem 1,2 l o mocy 60 KM zapłacić trzeba w polskim salonie co najmniej 35 050 zł.
Skoda Fabia kombi 1.9 SDI z klimatyzacją 2005 r. przebieg 287 tys. km. Bezawaryjny i bardzo oszczędny samochód do używania w mieście i na średnich dystansach. Średnie zużycie ON to 4,2l/100 km z włączoną klimatyzacją. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodła a jedyne co przy niej zrobiono to wymiany eksploatacyjne takie jak akumulator ,amortyzatory , kpl. hamulce itp. Świece żarowe oraz wtryski są oryginalne od nowości.
Miałem Fabię od nowości 2004r.Dla mnie to auto było porażką.Podczas gwarancji OK.ale potem ciągle coś, silnik 1.2 benzyna trzytłokowy (kultura pracy fatalna)zawieszenie góra na dwie osoby przy 4 osobach tył dobija,strasznie nisko zawieszona nie na nasze drogi ,koleiny i.t.p. Elektryka fatalna ciągle coś (centralny zamek ,blokowanie tylnej klapy,często przepalała żarówki,cewki zapłonowe,w środku sam plastik.Sprzedałem przy przebiegu 94 tys.po czterech latach,a na tylnej klapie już wychodziła rdza.Teraz mam Renault Clio ma już również 4 lata 119 tys.i w serwisie było tylko na przeglądach zero problemów,świetne zawieszenie,w ogóle bez porównania.