chceauto.pl
x

Volkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2021
Średnia cena
125 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1529 kg
Ładowność
551 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.9 s.
V max
217 km/h
Zasięg
740 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł
Zbiornik paliwa
66 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
245/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
E
Bagażnik
590 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KM

Zaprezentowany w marcu 2016 roku model zastąpić ma w ofercie Volkswagena CC i pełnić rolę topowej limuzyny niemieckiej marki.

Arteona opracowano wykorzystując modułową platformę MQB. Oznacza to silnik zamontowany poprzecznie z przodu i napęd na przednie koła (lub 4x4).

Karoseria mierzy 4 862 mm długości, 1 871 szerokości i 1 427 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 841 mm. Na tle Passata auto wyróżnia się m.in. inną konstrukcją przodu. Jego wyróżnik to długa pokrywa silnika zachodząca na błotniki i sięgająca do osłony chłodnicy. Seryjne reflektory w technologii LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z chromowanymi listwami oraz z pokrywą silnika. Sportowe aspiracje podkreślają obręcze ze stopów lekkich, które mogą mieć rozmiar do 20 cali. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 563 l (1557 l po złożeniu oparcia kanapy).

W chwili rozpoczęcia sprzedaży, Arteona będzie można zamówić z jednym z sześciu turbodoładowanych silników. Wszystkie mają po cztery cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa. Benzynowe (TSI) oraz diesle (TDI) w dwóch najsłabszych wersjach osiągają po 150 KM. Najmocniejszy silnik TSI rozwija moc 280 KM, a najmocniejszy TDI uzyskuje 240 KM. Całkowicie nową jednostką napędową jest podstawowy silnik benzynowy – 1.5 TSI Evo (następca popularnego 1,4 l TSI) z funkcją odłączania cylindrów (ACT).

Każdy silnik Arteona może współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. W wypadku aut z jednostkami napędowymi TSI dwusprzęgłowa przekładnia znajduje się w wyposażeniu seryjnym od wersji z silnikami o mocy od 190 KM wzwyż. Egzemplarze z najmocniejszymi silnikami TSI i TDI mają także standardowo napęd na cztery koła 4MOTION.

Lista opcji obejmuje m.in. aktywny tempomat (ACC) nowej generacji – uwzględnia on teraz dane z komunikatów drogowych i między innymi ograniczenia prędkości dopasowując automatycznie do nich prędkość jazdy samochodu. Znajdziemy na niej również dynamiczne reflektory skrętne, które dzięki danym GPS z wyprzedzeniem „wiedzą” kiedy samochód znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze zanim kierowca wjedzie w łuk drogi. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również system Emergency Assist drugiej generacji – gdy kierowca, np. z powodu zasłabnięcia, przestanie kontrolować pojazd, system nie tylko spowoduje hamowanie (w zakresie możliwości urządzenia), ale też skieruje samochód na skrajny prawy pas jezdni, jeśli okaże się on w danej chwili wolny.

Każda wersja Arteona będzie wyposażona w chromowane listwy wokół bocznych szyb, tylne lampy w technologii LED, diodowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w tej samej technologii, obręcze kół z lekkich stopów (17-calowe lub większe) i bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu Keyless Go. W standardzie otrzymamy też: listwy progowe z przodu i z tyłu wykonane ze stali szlachetnej, system multimedialny Composition Media z kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, wejściem AUX-IN i USB (dla urządzeń Apple) oraz z instalacją telefoniczną Bluetooth, klimatyzację dwustrefową Climatronic, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą (w autach z DSG z łopatkami do zmiany biegów)i komfortowe fotele z przodu, częściowo regulowane elektrycznie (6 ustawień), a także system rozpoznający zmęczenie kierowcy i progresywny układ kierowniczy.

Silnik

To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-31

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volkswagen Arteon po liftingu coraz bliżej2020-06-03Volkswagen Arteon. Ceny2017-04-09Volkswagen Arteon Shooting Brake2020-06-23Volkswagen Arteon R-Line Edition2020-01-23Volkswagen Arteon. Nowy model ponad Passatem!2016-11-28Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake - dynamiczny, praktyczny i drogi2023-08-20

Volkswagen Arteon I FL 1.5 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS