chceauto.pl
x

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
195 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel
Waga
2331 kg
Ładowność
749 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
204 KM
0-100 km/h
9 s.
V max
197 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.3 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
235/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
5800 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KMVolkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KMVolkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KMVolkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM

Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle to osobowa wersja Transportera - wątpienia najpopularniejszego (przynajmniej pod względem rozpoznawalności) busa na świecie. Pierwsza generacja – zaprezentowana jeszcze w 1949 roku – bazowała na rozwiązaniach technicznych Volkswagena Typ 1 znanego szerzej, jako Garbus. Samochód wykorzystywał m.in. bliźniacze, chłodzone powietrzem, benzynowe silniki typu boxer oraz całą masę pochodzących z Garbusa podzespołów (skrzynie biegów, układ hamulcowy, przekładnie kierownicze itd.). Przełomowym dla historii Transportera/Multivana/Caravelle okazał się rok 1990, gdy Volkswagen zaprezentował 4 generację modelu (T4). Produkowany do 2003 roku samochód był pierwszym busem niemieckiej marki wykorzystującym umieszczone poprzecznie z przodu jednostki napędowe i napęd na przednią oś (poprzednie generacje – wzorem Garbusa – napędzał silnik umieszczony bezpośrednio nad osią tylną). W latach 2003-2015 powstawała kolejna generacja – model T5. Od 2015 roku Volkswagen oferuje swoim klientom 6 wcielenie auta, które w – w rzeczywistości – jest gruntownie zmodernizowanym Tranporterem T5.

Volkswagen Caravelle T6.1 3000

W kwietniu 2015 oku Volkswagen zaprezentował nową generację Transportera/Multivana/Caravelle - model T6.

Model szóstej generacji można rozpoznać przede wszystkim po całkowicie zmienionej przedniej części nadwozia. Nowe są m.in. zderzak, osłona chłodnicy czy reflektory (opcjonalnie LED). W oczy rzucają się też niżej osadzone lusterka zewnętrzne i umieszczone w przetłoczeniu karoserii boczne kierunkowskazy.

Tak jak w poprzednich modelach, tak i w nowym modelu T o funkcjonalności wnętrza świadczą liczne półki i schowki oraz bardzo dobra widoczność z wnętrza kabiny. Zależnie od modelu, można zamówić (jako wyposażenie dodatkowe) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu. Liczba schowków i półek zależy od modelu i liczby foteli we wnętrzu auta. Przewidziano dwa rodzaje tablicy rozdzielczej – z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli.

Na rynkach, na których obowiązuje norma Euro 6, Transporter oferowany jest z zupełnie nowymi silnikami TDI, które opracowano specjalnie pod kątem surowych wymogów stawianych samochodom użytkowym. Montowany poprzecznie do osi pojazdu i nachylony ku przodowi o 8 stopni silnik TDI (1968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy: 84 KM, 102 KM, 150 KM oraz 204 KM.

Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 150 KM bądź 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1500 obr./min. i ma wartość 280 lub 350 Nm. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system start-stop.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-07-12

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volkswagen Transporter T6 już w Polsce2015-07-07Volkswagen Transporter T6 oficjalnie2015-04-16

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

2.0 BiTDI 204 KM diesel2022VANautomatprzedni
cena średnia 172 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.0 TDCI 190 KM diesel2022VANautomatprzedni
cena średnia 156 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

2.0 BiTDI 204 KM diesel2022VANautomat4x4
cena średnia 242 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz V-klasa

Mercedes V-klasa

220d 190 KM diesel2022VANautomattylny
cena średnia 209 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Caravelle T6.1 3000 2.0 BiTDI 204 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS