Na salonie w Paryżu zadebiutuje kolejna wersja najpopularniejszego auta segmentu C - uterenowiony Volkswagen Golf Alltrack. W jaki sposób auto wyróżnia się na tle standardowych Golfów?
Volkswagen Golf Alltrack
Tak samo, jak w przypadku Passata Alltracka, do stworzenia auta posłużyła wersja kombi. Z zewnątrz Alltrack charakteryzuje się m.in. nowymi zderzakami z dekoracyjnymi, lakierowanymi na srebrno, wstawkami, plastikowymi osłonami nadkoli i specjalnymi listwami progowymi. Golf Alltrack otrzymał też specjalne, 17-calowe felgi ze stopów lekkich.
Sporo zmian zaszło w technice. Wszystkie Alltracki standardowo oferowane będą z napędem na cztery koła 4MOTION wykorzystującym sprzęgło Haldex. Auta wyróżniają się też wzmocnionym zawieszeniem z zwiększonym o 20 mm prześwitem.
Volkswagen Golf Alltrack
Golf Alltrack oferowany będzie w czterech wersjach napędowych - jednej benzynowej i trzech wysokoprężnych. Paletę silników Diesla otwiera 1,6 l TDI o mocy 110 KM (250 Nm). Auto w tej odmianie osiąga setkę w 12,1 s i rozpędza się do 187 km/h.
Bardziej wymagający kierowcy mogą się zdecydować na odmianę 2,0 l TDI, która oferowana będzie w dwóch wariantach mocy. Podstawowa - rozwijająca 150 KM i 340 Nm - oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s i prędkość maksymalną 207 km/h. Mocniejsza - legitymująca się mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm - osiąga setkę w 7,8 s i rozpędza się do 217 km/h. Wszystkie jednostki wysokoprężne - przynajmniej wg producenta - zużywają średnio około 5 l oleju napędowego na 100 km.
Volkswagen Golf Alltrack
Jedyną jednostką benzynową będzie 1,8 TSI o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. W tej wersji auto standardowo wyposażone będzie w dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnię DSG. Auto przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 217 km/h.
Sprzedaż Volkswagena Golfa Alltrack rozpocznie się wiosną przyszłego roku.