W maju, na dorocznym spotkaniu fanów Volkswagena GTI nad jeziorem Worthsersee, niemiecka firma zaprezentowała concept o nazwie Golf GTI Clubsport.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Wówczas samochód był tylko eksponatem pokazowym, minęły jednak wakacje i stał się... autem produkcyjnym, którym Volkswagen zamierza uczcić 40. rocznicę wprowadzenia na rynek Golfa GTI.
Volkswagen Golf GTI Clubsport oczywiście jest napędzany silnikiem 2.0 TSI. Regularna moc tej jednostki wynosi 265 KM, ale w trybie overboost na krótki okres (ok. 10 sekund) możliwe jest podniesienie mocy do 290 KM. To oznacza, że Gol GTI Clubsport jest najmocniejszym Golfem GTI w historii.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Oczywiście, nie można przy tym zapominać o Golfie R, który posiada napęd na cztery koła oraz silnik o mocy 300 KM i który znajduje się w produkcji już od kilku lat.
Golf GTI Clubsport ze skrzynią DSG przyśpiesza do 100 km/h w 5,9 s, auto z przekładnią manualną jest wolniejsze o 0,1 s. Za to prędkość maksymalna tej wersji wynosi 250 km/h, podczas gdy GTI z DSG ma rozpędzać się "jedynie" do 249 km/h.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
W zakresie zużycia paliwa przewagę mają oczywiście samochody z DSG, aczkolwiek fabryczne dane pomiarowe trzeba potraktować z dużym przymrużeniem oka. Wynoszą one 6,7 l/100 i 6,9 l/100 km (w zależności od przekładni).
Golf GTI Clubsport wyróżnia się stylistycznie zmienionym grillem, tylnym dyfuzorem, większymi końcówkami rur wydechowych, spojlerem dachowym, 19-felgami o specjalnym wzorze oraz kubełkowymi fotelami sportowymi.
Volkswagen Golf GTI Clubsport oficjalnie zadebiutuje na salonie we Frankfurcie w przyszłym tygodniu.