Volkswagen poszerza gamę usportowionych wersji Golfa o wersję GTI Clubsport. Model ten dołącza do pokazanych już wcześniej wersji GTI, GTD i GTE.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Golf GTI w wersji Clubsport po raz pierwszy pojawił się w 2016 roku, z okazji 40. rocznicy premiery Golfa GTI i dysponował mocą 265 KM (290 w trybie overboost). Niedługo później na rynek wprowadzono limitowaną do 400 egzemplarzy serię Clubsport S, która napędzana była silnikiem wzmocnionym do 310 KM.
Teraz pojawiło się nowe wcielenie GTI Clubsport, tym razem zbudowane na bazie Golfa VIII generacji.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Nowy Golf GTI Clubsport napędzany jest przez czterocylindrowy, doładowany silnik benzynowy (EA888 evo4) 2.0 TSI, który generuje 300 KM i 400 Nm. Tym samym Clubsport stał się najmocniejszą, dostępną obecnie wersją Golfa ("zwykłe" GTI ma 245 KM).
Moment obrotowy przekazywany jest na koła przednie, a odpowiednią trakcję zapewnia, nie elektroniczna, jak w Golfie GTI, ale elektromechaniczna blokada przedniego mechanizmy różnicowego. To rozwiązanie po raz pierwszy znalazło zastosowanie w Golfie.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Zawieszenie poddano szerokiej modyfikacji. Zastosowano twardsze i o 1 cm krótsze sprężyny, zmieniono łożyska amortyzatorów i mocowania wahaczy, większy jest rozstaw kół.
Opcjonalnie samochód może być wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC. W tej wersji amortyzatory otrzymały aż 15 możliwych ustawień (do tej pory były tylko trzy), w tym trybu Nurburgring, dostosowany oczywiście do jazdy po Nordschleife.
Stylistycznie Golf GTI Clubsport wyróżnia się zmienionymi, agresywnymi zderzakami (z tyłu z dyfuzorem), dwoma dużymi końcówkami układu wydechowego, spojlerem dachowym oraz 18-calowymi felgami o specjalnym wzorze. Jedynym wyróżnikiem wnętrza jest tapicerka, w Clubsporcie zastosowano te same fotele kubełkowe, co w "zwykłym" Golfie GTI.
Nie znamy jeszcze osiągów ani ceny nowego Volkswagena Golfa GTI Clubsport.