Volkswagen Golf to ikona niemieckiej motoryzacji - samochód, który od 40 lat zalicza się do światowych bestsellerów. Obecna, siódma generacja tego pojazdu debiutowała na rynku w 2012 roku. Nic więc dziwnego, że Volkswagen poddał Golfa liftingowi.
Volkswagen Golf po liftingu
Jak na samochód o stale wysokiej sprzedaży przystało (z salonów wyjechało już 33 mln aut wszystkich generacji), zmiany nie są duże. Właściwie nie tyle powinno się mówić o liftingu, co o modernizacji technicznej.
Poprawki techniczne dotknęły jednocześnie wszystkie wersje Golfa: klasycznego hatchbacka, trzy i pięciodrzwiowego, Golfa GTI, GTE i Varianta, czyli kombi.
Volkswagen Golf po liftingu
]Pod względem stylizacji, jak już wspomnieliśmy, zmiany ograniczono do minimum. Auta otrzymały nowe zderzaki i tylne światła wykonane w technologii LED. Ponadto w topowych wersjach kierunkowskazy będą teraz animowane. Całkowicie nowe światła wykonane w technologii LED zastąpią dotychczas stosowane światła ksenonowe.
Volkswagen Golf po liftingu
I to właściwie tyle, jeśli chodzi o elementy, które można dostrzec z zewnątrz. Więcej nowości znajdziemy w środku. Przede wszystkim Golf otrzymał nowy system infotainment o nazwie Discover Pro z większymi ekranami dotykowymi (aż do 9,2 cala) oraz - po raz pierwszy w samochodzie kompaktowym - z możliwością sterowania gestami.
Volkswagen Golf po liftingu
Jednocześnie poszerzono zakres usług online. Nowości to "Guide & inform" i "Security & Service". Pojawił się również szereg nowych systemów - asystentów kierowcy, jak asystent jazdy w korku (który umożliwia jazdę półautonomiczną za innym pojazdem z prędkością do 60 km/h) oraz Emergency Assist, który samodzielnie, automatycznie poinformuje centrum ratownicze o wypadku, podając również jego lokalizację. Nowością jest również system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych.
Volkswagen Golf po liftingu
Po raz pierwszy w Golfie po liftingu znajdzie zastosowanie silnik 1.5 TSI Evo o mocy 150 KM wyposażony w system Active Cylinder Management (ACT), czyli odłączanie cylindrów, gdy silnik nie pracuje pod dużym obciążeniem.
Kuracji wzmacniającej poddano modele GTI. Golf GTI będzie teraz dysponował mocą 230 KM, a GTI Performance - 245 KM.
Ponadto sześciostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG, będzie stopniowo w kolejnych wersjach silnikowych zastępowana skrzynią siedmiobiegową.
Volkswagen Golf GTI po liftingu trafi do salonów na początku przyszłego roku.