Volkswagen zaprezentował Golfa R Variant, czyli najmocniejszą odmianę w wersji kombi.
Volkswagen Golf R Variant
Volkswagen Golf R obecnej generacji debiutował w listopadzie ubiegłego roku. Wówczas pokazano hatchbacka, ale od razu zapowiedziano, że kombi również będzie dostępne. Trzeba było na to nieco poczekać, ale teraz słowo stało się ciałem.
Nie ma niespodzianki. Pod maską Golfa R Variant pracuje dokładnie ten sam silnik, co w hatchbacku. Jest to czterocylindrowy, doładowany silnik 2.0 TSI, który generuje 320 KM i 420 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG o siedmiu przełożeniach, za pośrednictwem której moment obrotowy jest przekazywany na wszystkie cztery koła.
Volkswagen Golf R Variant
Ten zestaw rozpędza rozpędza hatchbacka do 100 km/h w 4,7 s, Golfowi Variant taki sprint zajmuje 0,2 s dłużej, ale to i tak wynik godny samochododu sportowego. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, za dopłatą limiter można przestawić na 270 km/h.
Przesunięcie ogranicznika prędkości jest częścią pakietu R Performance, który obejmuje również m.in. 19-calowe koła oraz dodatkowe tryby jazdy: driftu oraz specjalny (Nurburgring).
Volkswagen Golf R Variant
Sportowe zawieszenie Golfa R obniża nadwozie o 2 cm do asfaltu, za hamowanie odpowiadają hamulce z przednimi tarczami w rozmiarze 18 cali.
Jednocześnie Golf R Variant zachowuje wszystkie zalety "zwykłego" kombi. Pojemność bagażnika to godne uznania 611 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1642 litrów, auto może również pociągnąć przyczepę o masie do 1,9 tony.
Volkswagen Golf R Variant
Kombi ma o 6,6 cm większy rozstaw osi niż hatchback, co wpływa na wielkość wnętrza - pasażerowie z tyłu mają niemal o 4 cm więcej miejsca na nogi.
Stylistycznie "eRka" od swoich "cywilnych" braci wyróżnia się m.in. zmienionymi zderzakami, nakładkami na progi, oznaczeniem R oraz dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego.
Wnętrze jest identyczne, jak w hatchbacku. Znajdziemy w nim m.in. sportowe fotele, cyfrowy kokpit oraz najnowszy system infotainment MIB3.
Salony Volkswagena przyjmują już zamówienia na Golfa R Variant. Niemieckie ceny zaczynają się od 51 585 euro (z tamtejszym 19-procentowym VAT-em).