chceauto.pl
x
Volkswagen Golf Sportsvan

Volkswagen Golf Sportsvan

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-05-22
Na malowniczych drogach Lazurowego Wybrzeża testowaliśmy najnowszy model z Wolfsburga. Czego spodziewać się można po następcy Golfa Plus?

Jak już informowaliśmy, pod względem technicznym Golf Sportsvan opiera się na modułowej platformie podłogowej MQB, co pozwoliło na wprowadzenie wyraźnych zmian w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki temu możliwa była np. ingerencja w rozstaw osi. W Sportsvanie wynosi on dokładnie 2685 mm czyli o niemal 50 mm więcej niż w Golfie VII i aż o 107 mm więcej niż w poprzedniku - Golfie Plus. W stosunku do tego ostatniego nowy model jest też o 134 mm dłuższy (długość karoserii to 4338 mm) i aż o 90 kg lżejszy!

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Sportsvan
Pod względem wysokości, bez relingów dachowych, Golf Sportsvan i jego poprzednik - Golf Plus - są prawie identyczne (1.578/1.580 mm). Warto jednak dodać, że standardowy Golf Hatchback jest niższy aż o 126 mm. By nadać nowemu autu dynamiczną sylwetkę styliści zdecydowali się skrócić przedni zwis o 20 mm. Tylny został natomiast przedłużony o 47 mm, dzięki czemu możliwe było powiększenie przestrzeni bagażowej. Standardowo kierowca ma do dyspozycji bagażnik o pojemności 500 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność powiększa się do 1520 l.

Na uwagę zasługuje też sama tylna kanapa, która przesuwa się wzdłużnie aż o 180 mm. Pasażerowie mają też możliwość osobnego regulowania kąta pochylenia oparcia. Te składa się w stosunku 40:20:40 - dzięki czemu środkowe może służyć jako np. podłokietnik.

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Sportsvan
Deska rozdzielcza przypomina nieco te spotykane w pojazdach terenowych. Podobne rozwiązania spotkać można np w Jeepach. Nadspodziewanie wysoki jest też lewarek dźwigni zmiany biegów - to efekt wysokiej pozycji za kierownicą. Między kierowcą a pasażerem znajduje się seryjny podłokietnik (z regulacją wysokości i odległości) ze schowkiem i dwoma uchwytami na napoje. Kolejne schowki umieszczono m.in. na górze deski rozdzielczej (w wersjach bez głośnika centralnego) i w poszyciu drzwi. Kieszenie drzwiowe z przodu bez problemu mieszczą 1,5-litrową butelkę z wodą. W bogatszych wersjach - jak np. Comfortline - samochód wyposażono m.in w szuflady pod przednimi fotelami oraz kieszenie i składane stoliki w oparciach przednich foteli.

Podobnie jak klasyczny Golf, także Golf Sportsvan oferowany będzie w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Już w podstawowej znajdziemy m.in. jak XDS+ (symulujący działanie blokady mechanizmu różnicowego),hamulec multikolizyjny, diodowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej, klimatyzację czy wskaźnik ciśnienia w oponach. W standardzie otrzymamy też elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, dwupoziomową podłogę bagażnika, siedem poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC i bezpieczne zagłówki.

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Sportsvan
Prawdziwe wrażenie robi jednak lista dodatków obejmująca takie "luksusy", jak np podgrzewana kierownica, fotel kierowcy z funkcją masażu (ustawiany w 14 "płaszczyznach"), adaptacyjny tempomat ACC, czy system Blind Spot Sensor informujący o pojazdach znajdujących się w martwym polu. Ten ostatni wykrywa też auta nadjeżdżające z boku, dzięki czemu pomaga przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego tyłem (gdy uzna, że może dojść do zderzenia automatycznie aktywuje hamulce).

Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Wszystkie mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Podstawowa jednostka - benzynowy 1,2 l TSI - rozwija 85 KM. Auto z tym silnikiem osiąga prędkość 177 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 13,2 sekundy.

Wyżej w hierarchii stoi 1,2l TSI o mocy 110 KM. Tak skonfigurowany Sportsvan rozwija prędkość 192 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 10,7 sekundy.

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Sportsvan
Do wyboru są jeszcze dwie wersje 1,4 l TSI o mocy 125 i 150 KM. Słabsza zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy (prędkość maksymalna to 200 km/h). Mocniejsza jest w stanie osiągnąć 212 km/h (przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,8 s).

Najmniejszy silnik Diesla - 1,6 l TDI rozwija 110 KM i 250 Nm. Auto w tej wersji osiąga setkę w 11,3 s i rozpędza się do 192 km/h. Średnie zużycie paliwa nie powinno przekraczać 5 l/100 km. Podobnym spalaniem legitymuje się topowy Diesel - 2,0 l TDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Samochód w tej odmianie przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i osiąga prędkość maksymalną 212 km/h.

Najsłabsze odmiany - 1,2 TSI 85 KM i 1,6 TDI 110 KM - oferowane są z ręcznymi skrzyniami biegów o 5 przełożeniach. Pozostałe jednostki sprzęgane są w standardzie z ręcznymi przekładniami sześciostopniowymi. Oprócz najsłabszej "benzyny", wszystkie pozostałe silniki zamówić można z przekładnią DSG. Te mają zazwyczaj po siedem biegów - wyjątkiem jest tylko 2,0 l TDI, który - z uwagi na duży moment obrotowy - sprzęgany jest z DSG o 6 przełożeniach.

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Sportsvan
Przed zakupem trzeba też wiedzieć, że w zależności od poziomu mocy, różni się konstrukcja tylnej osi. Słabsze wersje - o mocach do 125 KM - wyposażone są w prostszą i tańszą (również w naprawach) belkę skrętną. Mocniejsze odmiany mają z tyłu układ wielowahaczowy.

Volkswagen rozpoczyna właśnie zbieranie zamówień na Golfa Sportsvan. Szczegółowe cenniki dotyczące polskiego rynku poznamy w przyszłym tygodniu. Dziś wiadomo jednak, że najsłabsza, podstawowa odmiana auta wyceniona została na 67 690 zł. To o 6 tys. zł więcej niż zapłacić trzeba za podstawowego Golfa VII generacji z trzydrzwiowym nadwoziem.

Volkswagen Golf Sportsvan - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf Sportsvan

Zobacz także

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii 2024-06-29

Na początku roku debiutował Volkswagen Golf po modernizacji. Na usportowioną wersję R przyszło więc nam poczekać pół roku. Teraz jednak kurtyna opadła i wiemy już wszystko tym samochodzie.
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf po liftingu 2024-01-24

Golf obchodzi w tym roku swoje 50. urodziny. Wersję po modernizacji będzie można zamawiać już za kilka tygodni. Samochód otrzymał nowy system infotainment, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu, a także zmienione układy napędowe. Wśród...
Volkswagen Golf ma 50 lat

Volkswagen Golf ma 50 lat 2024-01-08

Golf jest najważniejszym modelem marki Volkswagen i można powiedzieć, że jest także synonimem terminu „bestseller”. Od 1974 roku osiem generacji Golfa wybrało ponad 37 milionów kierowców. Specjalnie na 50. urodziny Golfa Volkswagen uhonoruje...
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition 2023-06-02

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition to specjalna wersja Golfa, której liczbą przewodnią jest 333 - powstaną tylko 333 egzemplarze, a każdy będzie napędzany silnikiem o mocy 333 KM. Tym samym będzie to najmocniejsze edycja Golfa w historii.Volkswagen...
Tesla Model 3 najchętniej kupowanym autem w Europie

Tesla Model 3 najchętniej kupowanym autem w Europie 2021-10-25

Wrzesień 2021 roku przejdzie do historii motoryzacji. To właśnie w tym miesiącu po raz pierwszy w historii najliczniej kupowanym samochodem w Europie okazało się auto o napędzie elektrycznym - Tesla Model 3.We wrześniu na europejskie drogi wyjechało...
Volkswagen Golf R Variant

Volkswagen Golf R Variant 2021-07-08

Volkswagen zaprezentował Golfa R Variant, czyli najmocniejszą odmianę w wersji kombi. Volkswagen Golf R obecnej generacji debiutował w listopadzie ubiegłego roku. Wówczas pokazano hatchbacka, ale od razu zapowiedziano, że kombi również będzie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS