Do polskich salonów wjeżdża właśnie najnowsze dziecko Volkswagena - model Golf Sportsvan. Ile zapłacić trzeba będzie za następce popularnego Golfa Plus?
Klienci mają do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Wszystkie mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Podstawowa jednostka - benzynowy 1,2 l TSI - rozwija 85 KM. Oprócz nich są jeszcze dwie wersje: 1,4 l TSI o mocy 125 i 150 KM.
Volkswagen Golf Sportsvan
Najmniejszy silnik Diesla - 1,6 l TDI - oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 90 KM i 110 KM. Topowa jednostka wysokoprężna - 2,0 l TDI - rozwija 150 KM.
Klasycznie dla Volkswagena samochód oferowany jest w trzech poziomach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. W najtańszej odmianie na pokładzie znalazło się m.in 7 poduszek powietrznych (z kurtynami i poduszką kolanową dla kierowcy), pełny pakiet elektryczny i ręcznie sterowana klimatyzacja Climatic. Standardem jest również hamulec wielokolizyjny i układ XDS, który - za pomocą hamulców - symuluje działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Za podstawową odmianę - Golfa Sportsvan 1,2 l TSI o mocy 85 KM (z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów) zapłacić trzeba 67 690 zł. To o 6 tys. zł więcej kosztuje podstawowy Golfa VII generacji z trzydrzwiowym nadwoziem.
Volkswagen Golf Sportsvan
Lepiej wyposażona odmiana - Comfortline - dostępna jest od silnika 1,2 l TSI o mocy 110 KM. Za tak skonfigurowane auto, z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów - zapłacić trzeba od 76 390 zł. Mocniejszy silnik - 1,4 l TSI 125 KM - to wydatek od 76 390 zł. Najmocniejsza odmiana - 1,4 l TSI o mocy 150 KM - wyceniona została na 83 490 zł.
Auto z najsłabszym silnikiem Diesla – 1,6 l TDI o mocy 90 KM – to wydatek 77 790 zł. Za wersję o mocy 110 KM (dostępna z pakietem wyposażenia Comfortline) zapłacić trzeba 86 790 zł. Najmocniejszy Diesel - 1,6 l TDI 150 KM – to wydatek 101 190 zł.