W połowie przyszłego roku gama Volkswagena Golfa zostanie poszerzona o nowy pojazd - kompaktowego minivana.
Volkswagen Golf Sportsvan
Niemcy pokazali właśnie pierwsze zdjęcia tego pojazdu. Samochód nosi nazwę Golf Sportsvan i oficjalnie jest jeszcze prototypem. Można jednak zakładać się o duże pieniądze, że wersja produkcyjna, która zadebiutuje w marcu na salonie genewskim będzie niemal identyczna.
Golf Sportsvan zbudowany został oczywiście na modułowej platformie MQB. Samochód ma 4,34 m długości, co oznacza że jest aż o 13,4 cm dłuższy od obecnej generacji Golfa Plus i 8,3 cm - od klasycznego Golfa hatchback. Szerokość i wysokość to odpowiednio 1,81 m i 1,58 m.
Volkswagen Golf Sportsvan
Atutem Sportsvana mają być duże zdolności przewozowe. Nominalna pojemność bagażnika to 498 litrów, ale dzięki przesuwanej tylnej kanapie (można ją regulować aż o 18 cm) pojemność bagażnika można podnieść do 585 litrów. Natomiast maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej, powstała po złożeniu tylnej kanapy, to 1512 litrów.
Volkswagen Golf Sportsvan
Chociaż Sportsvan jest wciąż prototypem, to Volkswagen podaje takie informacje, jak wyposażenie czy dostępne jednostki napędowe. Każdy samochód, także w wersji bazowej, ma posiadać m.in. klimatyzację, siedem poduszek powietrznych, 5-calowy ekran dotykowy, elektroniczną "szperę", czyli system XDS+, czy hamulec pokolizyjny.
Volkswagen Golf Sportsvan
Lista wyposażenia opcjonalnego jest również długa. Po raz pierwszy w Golfie dostępny będzie system monitorowania martwego kąta (Blind Spot Monitor), który nie tylko obserwuje martwą strefę, ale jest pomocny również podczas cofania ostrzegając przed nadjeżdżającymi samochodami (Rear Traffic Alert). Gdy kolizja będzie nieuchronna system sam uruchomi hamulce. Inne pozycji z listy wyposażenia to aktywne zawieszenie DCC, system automatycznego hamowania po wykryciu przeszkody przed autem, asystent pasa ruchu, który potrafi skorygować tor jazdy czy adaptacyjny tempomat.
Volkswagen Golf Sportsvan
Golf Sportsvan będzie oferowany z jednym z sześciu silników (cztery TSI i dwa - TDI) o mocach od 85 do 150 KM. Wszystkie posiadają doładowanie i system start-stop oraz spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najbardziej ekologiczna wersja to 1.6 TDI BlueMotion, taki Sportsvan ma zużywać średnio 3,7 l oleju napędowego na 100 km.
Volkswagen Golf Sportsvan zadebiutuje na salonie we Frankfurcie. Wersja produkcyjna pojawi się w marcu przyszłego roku w Genewie, a pierwsze samochody trafią do salonów w czerwcu.