Volkswagen zaprezentował nową wersję modelu Golf w wersji BlueMotion. Samochód napędzany jest silnikiem 1.0 TSI.
Volkswagen Golf TSI BlueMotion
Jednostka posiada dokładnie 999 cm pojemności skokowej, trzy cylindry i dzięki doładowaniu generuje 115 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego. Wartości te umożliwiają osiągnięcie prędkości 204 km/h.
Volkswagen podkreśla, że jednostka 1.0 TSI jest pierwszym produkowanym na dużą skalę silnikiem, który z litra pojemności generuje 200 Nm momentu obrotowego. Jako ciekawostkę można zaś podać, że 115 KM to moc o 5 KM większa niż ta, którą dysponował Golf pierwszej generacji w wersji GTI!
Volkswagen Golf TSI BlueMotion
Średnie zużycie paliwa Volkswagen Golfa TSI BlueMotion w cyklu pomiarowym wynosi 4,3 l/100 km. Przekłada się to na emisję na poziomie 99 g CO2 na 100 km, co w krajach Europy Zachodniej oznacza preferencje podatkowe.
Golf TSI BlueMotion będzie dostępny w wersji hatchback, kombi (średnie zużycie paliwa 4,3 l/100 km) oraz Sportsvan (4,5 l/100 km).
Volkswagen Golf TSI BlueMotion
Niezależnie od nadwozia pojazd opcjonalnie będzie mógł być wyposażony w dwusprzegłową, siedmiostopniową zautomatyzowaną przekładnię DSG. Co ciekawe, odwrotnie niż zazwyczaj, skrzynia DSG nie obniża zużycia paliwa. Hatchback pali tyle samo co ze skrzynią manualną, kombi z DSG zużywa o 0,2 l benzyny na 100 km więcej, a Sportsvan - również więcej, ale o 0,1 l/100 km.
Volkswagen Golf TSI BlueMotion
Golf TSI BlueMotion będzie sprzedawany równolegle z Golfem BlueMotion, przy czym ten pojazd będzie nadal napędzany silnikiem TDI (lub TGI, czyli na gaz ziemny).
Volkswagen Golf TSI BlueMotion będzie dostępny w wersjach Trendline i Comfortline. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 20 450. Na tyle wyceniono auto w wersji Trendline z klimatyacją, siedmioma poduszkami, elektroniczną blokadą dyferencjału, systemem odzyskiwania energii, specjalnym ospojlereniem i obniżonym o 15 mm zawieszeniem.