Podczas specjalnego wydarzenia w Wolfsburgu zaprezentowano Volkswagena Golfa VIII generacji. Co zmieniło się w tym najchętniej kupowanym w Europie modelu?
Volkswagen Golf VIII
Stylistycznie samochód stanowi raczej ewolucję niż rewolucję. Auto jest całkowicie nowe, ale jednocześnie na pierwszy rzut oka rozpoznawalne, wyraźnie nawiązując do poprzedników. Szczególnie charakterystyczny jest tylny słupek, a największą nowością jest duże przetłoczenie na przednich i tylnych drzwiach.
To, że nowy Golf wygląda jak... Golf nie jest niespodzianką. Po zmieniać coś, co od lat sprzedaje się dobrze?
Volkswagen Golf VIII
Nowa generacja ma 428,4 cm długości, 179 cm szerokości i 145,6 cm wysokości przy rozstawie osi 263,6 cm. Projektantom udało się zmniejszyć powierzchnię czołową samochodu (do 2,21 m2), a co za tym idzie - współczynnik oporu powietrza Cx (do 0,275).
Również wnętrze nie zaskakuje. Na konsoli środkowej znajduje się ekran systemu infotainment, opcjonalnie auto może posiadać tzw. wirtualne zegary oraz system HUD. Typowo dla Golfa wnętrze jest uporządkowane i ergonomiczne, chociaż nie każdemu się spodoba, że zniknął panel klimatyzacji - temperaturę trzeba będzie ustawiać za pomocą ekranu dotykowego.
Volkswagen Golf VIII
Nowy Volskwagen Golf będzie dostępny z szeregiem jednostek napędowych, wśród których nie zabraknie nowości - obok spalinowych jednostek TSI i TDI pojawią się hybrydy typu mild (oznaczone eTSI, moce 110, 130 i 150 KM) oraz plug-in (oznaczane eHybrid, oparte o silnik 1.4 TSI, moce 204 i 245 KM). Te ostatnie będą posiadać akumulator o pojemności 13 kWh, który ma pozwolić na pokonanie kilkudziesięciu kilometrów w trybie elektrycznym.
W ofercie zabraknie natomiast klasycznych hybryd oraz wersji elektrycznej. Volkswagen nic chciał tworzyć konkurenta dla ID.3.
Volkswagen Golf VIII
Pod maską Golfa znajdą się natomiast trzycylindrowe jednostki benzynowe 1.0 TSI o mocy 90 lub 110 KM oraz czterocylindrowe 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabraknie diesla 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. W sumie docelowa gama silnika będzie oferować moce od 90 do 300 KM.
Nowy Volkswagen Golf będzie dostępny w całkowicie nowych wersjach wyposażeniowych. Dotychczasowe (Trendline, Comfortline i Highline) zostaną zastąpione przez bazową (po prostu Golf) oraz Life, Style i R-Line. W późniejszym czasie pojawią się wersje sportowe - GTI, GTI TCR, GTD, GTE oraz Golf R.
Już w bazowej wersji Golfa znajdziemy bogate wyposażenie seryjne: diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system bezkluczykowego uruchamiania, cyfrowy kokpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną klimatyzację, system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu czy monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z funkcją ochrony pieszych.