Volkswagen rozpoczyna sprzedaż Golfa ósmej generacji. Poznaliśmy ceny tego modelu.
Volkswagen Golf VIII
Producent podkreśla, że wyposażenie seryjne Golfa jest teraz znacznie bogatsze niż dotychczas. Już w podstawowej wersji są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.
Wersje wyposażenia nowego Golfa skonfigurowano w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Wcześniejsze odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Od teraz dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line. Co warto podkreślić, w poszczególnych wersjach wyposażenia nowy Golf oferuje znacznie bardziej rozbudowany wachlarz rozwiązań z zakresu komfortu i bezpieczeństwa niż jego poprzednik.
Volkswagen Golf VIII
Ponadto Golfa będzie można wyposażyć w szereg zaawansowanych rozwiązań, takich jak: Travel Assist, system umożliwiający półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości; Innovision Cockit pozwalający na daleko posuniętą personalizację ustawień systemu infotainment czy inteligentne reflektory IQ Light LED Matrix, wyposażone w interaktywne funkcje i znacząco podnoszące komfort podróżowania po zmroku.
Nowy Golf jest dostępny z szerokim wachlarzem jednostek napędowych: TSI, TDI i układami napędowymi typu mild hybrid (eTSI), a nieco później ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in.
Volkswagen Golf VIII
Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM.
Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych. Po raz pierwszy zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid.
Volkswagen Golf VIII
Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM.
Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i bardziej dynamiczny niż poprzednik, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4284 mm, szerokość 1789 mm, a wysokość 1456 mm. Rozstaw osi to 2636 mm. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano w tunelu aerodynamicznym świadczą takie parametry, jak powierzchnia czołowa, którą udało się zmniejszyć do 2,21 m2 oraz współczynnik oporu powietrza Cx, który obniżono z 0,3 do 0,275.
Ceny nowego Golfa startują z poziomu 91 990 zł za wersję Life z silnikiem 1.5 TSI o mocy 130 KM.
Co ciekawe, drożej, bo na 95 290 zł wyceniono bazową wersję Golf, która dostępna jest wyłącznie z silnikiem 2.0 TDI o mocy 115 KM i manualną skrzynią. Jest to więc auto skonfigurowane z myślą o odbiorcach flotowych.
Za wersję mikrohybrydową (eTSI o mocy 150 KM) trzeba zapłacić przynajmniej 106 090 zł, za cennik zamyka auto w wersji Style z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i siedmiostopniową skrzynią DSG za 128 990 zł.