Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta o benzynowy silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM.
Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, pracujący w cyklu Millera, posiada bezpośredni wtrysk paliwa oraz wysoki stopień sprężania. Sprawia on, że konstrukcja odznacza się większą wydajnością i niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to spalanie w cyklu pomiarowym na poziomie od 4,8 do 5 l na 100 km.
Silnik 1.5 TSI i jego komponenty
Silnik oferuje wysoki moment obrotowy dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji już od 1400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie do 4000 obr./min. To zasługa głównie turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.
Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie funkcję żeglowania. Przy prędkości do 130 km/h silnik 1.5 TSI – o ile współpracuje z dwusprzęgłową zautomatyzowaą przekładnią DSG – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna "żeglować", a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do pokładowych urządzeń elektrycznych.
Ponadto, w zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1400 do 3200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management - ACT) wyłącza dwa z czterech cylindrów. Odbywa się w to sposób całkowicie niezauważalny dla kierowcy.
Silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa Variant, z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85 190 złotych, a Golfa Varianta – od 90 790 złotych. W tej cenie samochody posiadają sześciobiegową przekładnię mechaniczną.