Gama nowego Volkswagena Golfa została poszerzona o dwie podstawowe wersje silnikowe, przeznaczone głównie do zakupu przez floty. Chodzi o auta z silnikami benzynowymi o mocy 90 i 110 KM.
Volkswagen Golf
Aktualnie cennik modelu otwiera wersja w cenie 75 490 zł. Po wprowadzeniu do sprzedaży nowych wersji Golf będzie dostępny już od 69 490 złotych.
W podstawowej wersji modelu standardowo są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system
multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.
Volkswagen Golf
Bazowy wariant Golfa VIII kosztuje o 4 tys. złotych mniej, niż wersja otwierająca cennik Golfa siódmej generacji z roku produkcji 2020 (bez uwzględnienia bieżących rabatów).
Co warto podkreślić, w poszczególnych wersjach wyposażenia nowy Golf oferuje znacznie bardziej rozbudowany wachlarz rozwiązań z zakresu komfortu i bezpieczeństwa niż jego poprzednik.
Volkswagen Golf
Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI) i układy napędowe typu mild hybrid (eTSI). Wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM.
Nowe jednostki benzynowe TSI działają w cyklu Millera, dzięki czemu mają oszczędzać paliwo. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), przez co znacznie zmniejszono emisję tlenków azotu.
Volkswagen Golf
Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz silniki TSI tworzą mikrohybrydowy zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji.
Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in.