Na salonie samochodowym w Monachium na początku września Volkswagen zaprezentuje model ID.5 GTX.

Volkswagen ID.5 GTX
ID.5 GTX to pierwszy tzw. SUV coupe niemieckiej marki, zbudowany na bazie modułowej płyty dla samochodów elektrycznych MEB. Auto będzie napędzane dwoma silnikami elektrycznymi i otrzyma napęd wszystkich kół.
Pojazd pokazany w Monachium będzie oficjalnie prototypem, ale zbliżonym do wersji produkcyjnej.

Volkswagen ID.5 GTX
Przypomnijmy, że skrótem GTX Volkswagen oznacza najmocniejsze wersje swoich elektrycznych pojazdów z serii ID. Stanowi to nawiązanie do skrótów GTI i GTD, którymi oznaczane mocne wersje spalinowe.
Stąd wiadomo, że ID.5 GTX będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne umieszczone przy osiach samochodu, dzięki czemu pojazd będzie napędzany na wszystkie koła. Pomiędzy osiami, typowo dla platformy MEB, będą umieszczone litowo-jonowe akumulatory, które mają zapewnić zasięg do 497 km.

Volkswagen ID.5 GTX
Volkswagen ID.5 GTX ma pojawić się w salonach już w przyszłym roku i będzie drugim elektrycznym pojazdem oznaczonym jako GTX po ID.4. Przypomnijmy, że ten samochód również napędzany jest przez dwa silniki elektryczne, o mocy systemowej 299 KM. Bateria ma pojemność 82 kWh i pozwala przejechać bez ładowania do 482 km.
ID.4 GTX rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h.
Podobnych danych technicznych i osiągów możemy się spodziewać się po ID.5 GTX.